اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی:
تمام مدیران مرتبط با حوزه میراث فرهنگی در سطح کشور را به شوشتر آوردیم و آثار را بازدید کرده اند، اما هیچ اتفاقی مثبتی رخ نداد.
نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از بی توجهی برخی مسئولین به آثار تاریخی شوشتر گفت: تمام مدیران مرتبط با حوزه میراث فرهنگی در سطح کشور را به شوشتر آوردیم و آثار را بازدید کرده اند، اما هیچ اتفاقی مثبتی رخ نداد.


به گزارش پایگاه خبری شوشان، سهراب گیلانی در مراسم افتتاحیه درقاپی امام زاده عبدالله شوشتر اظهار کرد: آبشارهای شهر شوشتر در حال منهدم شدن است. از مسئولان خواهش می کنم برای این آثار اقدامی فوری کنند.

وی ادامه داد: ۴۵ میلیارد تومان برای رسیدگی و علاج بخشی به سازه های ثبت جهانی و نگهداری میراث فرهنگی شوشتر مصوب شد و با مسئولان ذیربط توافقاتی صورت گرفت، اما متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاد. در حال حاضر مسئله استحکام بخشی به سازه های آبی مطرح است، اگر توجه نشود ممکن است خطرات غیرقابل جبرانی رخ دهد.

وی با تاکید بر وجود ظرفیت های متعدد در شوشتر خاطرنشان ساخت: شوشتر علاوه بر آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی، سرمایه های انسانی بسیار خوبی دارد. این شهر نیاز به هیچ کارشناس و معماری ندارد چرا که جوانان بومی و متخصص برای ترمیم و نگهداری بناهای تاریخی در این شهرستان وجود دارد. 

نماینده شهرستانهای شوشتر و گتوند در مجلس ضمن قدردانی از زحمات کسانی که درقاپی را احیاء کرده اند بیان کرد: موضوع بسیار مثبت و مهمی که در شوشتر در 3 - 4 سال گذشته پررنگ شده، مشارکت عمومی در اقدامات مختلف است. به عنوان نمونه می توان گفت خیرین در این مدت شاید به اندازه یک یک وزارتخانه در امور مختلف کمک کرده اند.

وی افزود: درقاپی نیز نمونه ای از عزم مردمی و مشارکت فعالان اجتماعی برای یک کار خوب و ماندگار است.

گیلانی با خطاب قرار دادن مسئولان ارشد استان و کشور خواستار توجه بیشتر به صنعت گردشگری در شوشتر شد و اذعان داشت: شوشتر دارای آثار زیاد و متمدنی است و به عنوان شهر غرقابی که در بدو ورود کارون به سه شاخه تقسیم می شود می توان با ساحل سازی همزمان حدود ۱۰۰ هزار نفر را به کار گرفته و اشتغال ایجاد کرد. 

وی اضافه کرد: این موضوع را علمی و کارشناسی بررسی کرده ایم و نسبت به آن توان ارائه برنامه دقیق داریم. یکی از نقاط اتکای شوشتر که باعث زیباسازی شهر می شود و هم عمران و آبادی به وجود می آورد و هم اشتغال را متحول خواهد کرد بحث گردگشری با تمام زیر مجموعه هاست.

خبرنگار: محمود نبی زاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار