اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
معاون امور عمرانی وزیر کشور گفت: تا زمانی که اختلافات بین شهرداری و پیمانکار رفع نشود، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه زمانی فاز اول متروی اهواز افتتاح خواهد شد.
مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه آیین معارفه شهردار اهواز که امروز (4 تیرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت به گونه‌ای است که یک مدیر اقدامات شاخصی انجام می‌دهد و زمانی که بار امانت را به نفر بعدی می‌سپارد، مدیر بعدی کار را با سرعت و انگیزه بیشتری ادامه می‌دهد. 
  
وی افزود: بسیار خوشحال هستم که اعضای شورای شهر اهواز، جوانی را برای سمت شهردار اهواز انتخاب کردند. آقای شاعری جوان‌ترین شهردار کلانشهرها و بسیار باانگیزه هستند. 
  
معاون امور عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه شهردار به تنهایی نمی‌تواند شهر را توسعه دهد، گفت: با همراهی مردم و مسئولین و هم‌افزایی لازم جهت حمایت و توسعه شهر، قطعا توسعه‌یافتگی ایجاد خواهد شد. 
  
جمالی‌نژاد بیان کرد: همه شاخصه‌های توسعه در اهواز وجود دارد. اهواز زیبا است و بهترین اقلیم را دارد. بسیاری از زیرساخت‌های که در سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف در اهواز کمتر ایجاد شده، باید در شهر ایجاد شوند. 
  
وی ادامه داد: سرانه‌های اجتماعی، فرهنگی و  ورزشی اهواز در مقایسه با کلانشهرهای دیگر بسیار پایین است که می‌شود این شاخصه‌ها را ارتقا داد که این موضوع با نگاه فرهنگی شهردار و اعضای شورای شهر اهواز محقق خواهد شد. در وزارت کشور نیز حمایت، پشتیبانی و نظارت کارها را انجام خواهیم داد. امیدواریم در بازه زمانی کوتاه در گام دوم بیانیه و در دوره پنجم انقلاب، طرح توسعه و جهش را شاهد باشیم. 
  
معاون امور عمرانی وزیر کشور در خصوص وضعیت پروژه متروی اهواز، گفت: متاسفانه متروی اهواز نسبت به کلانشهرهای دیگر بسیار کند پیش می‌رود. در حال حاضر در بسیاری از کلانشهرهای دیگر شاهد راه‌اندازی خط اول، دوم و حتی سوم مترو هستیم اما در اهواز حتی خط مترو راه‌اندازی نشده است. 
  
جمالی‌نژاد ادامه داد: علیرغم زحمات شهرداران سابق اهواز و اعضای شورای شهر دوره‌های گذشته، متاسفانه مشکلات بین شهرداری و پیمانکاران، کار پروژه مترو اهواز را کند کرده است. 
  
وی گفت: در وزارت کشور آماده هستیم در زمینه اوراق مشارکت به شهرداری اهواز کمک و اختلافات شهرداری با پیمانکاران ذیربط  را نیز مرتفع کنیم. این موضوع عزم و اراده شورا و شهرداری را می‌طلبد تا در این زمینه کمک کنند. 
  
معاون امور عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به آلودگی و وضعیت ترافیک در اهواز اگر حمل و نقل عمومی به ویژه قطار شهری در شهر توسعه یابد بسیاری از مشکلات فعلی شهر مرتفع خواهد شد. 
  
وی گفت: نخست باید با شهردار و اعضای شورای شهر اهواز در تهران جلسه‌ای داشته باشیم تا مواردی که روند اجرای پروژه را کند کرده، بررسی شوند. امیدواریم بسیاری از گره‌ها را مرتفع کنیم اما تا اختلافات بین شهرداری و پیمانکار رفع نشود نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه زمانی فاز اول متروی اهواز افتتاح خواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار