اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
این خانه در دوره قاجار در محله میدان شیخ که از محله های تاریخی شوشتر است ساخته شده و بانی و بنیان گذار آن مرجع عالیقدر حاج شیخ جعفر شوشتری است.
عملیات حفاظت و مرمت خانه تاریخی آیت الله حاج شیخ جعفر شوشتری در حال انجام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر در این رابطه به شوشان گفت: این کارگاه یکی از کارگاه های فعال در شهرستان است که در سال گذشته بر اثر بارندگی ها و رانش های موجود، در دیوار غربی و جنوبی آن آسیب های جدی وارد شده بود. 

علی محمد چهارمحالی اظهار کرد: در حال حاضر تکمیل دیوار غربی و اجرای مجدد برخی تاق های این ضلع و نیز اجرای بندکشی آن در دستور کار و با روند مناسبی در حال پشرفت است.

وی افزود: هدف اصلی در حال حاضر رفع خطر از این مجموعه است که در سه مرحله و با اعتباری حدود 270 میلیون تومان برنامه ریزی و بخش عمده آن اجرا شده و در حال حاضر هم در حال انجام است.

وی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون در چندین فصل، کار مرمت در این خانه به منظور حفاظت و مرمت آن صورت گرفته است.

به گزارش شوشان، این خانه در دوره قاجار در محله میدان شیخ که از محله های تاریخی شوشتر است ساخته شده و بانی و بنیان گذار آن مرجع عالیقدر حاج شیخ جعفر شوشتری است.

خانه تاریخی شیخ یکی از اجزاء مجموعه ای شهری در شوشتر است که با نام شیخ شناخته می شود. این مجموعه شامل خانه، حسینیه، مدرسه، مسجد و ساباط است که همه این اجزاء ارزشمند در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده اند.

این خانه را می توان یکی از خانه های با شاخصه های معماری ایرانی و شوشتری دانست چرا که تمامی اجزاء و عناصر یک خانه ایرانی را به خوبی می توان در آن مشاهده نمود.









نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار