اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز برنامه زمانبندی حرکت اتوبوس ریلی (ریل باس) شهری را اعلام کرد.
محمود لویمی با اشاره به چگونگی فعالیت اتوبوس ریلی (ریل باس) اظهار کرد: این ریل باس با ظرفیت حدود 360 نفر در مسیرهای پرتردد شهری اهواز کار جابجایی مسافران را انجام می‌دهد. 
  
وی افزود: حرکت این اتوبوس ریلی در مرحله نخست به صورت رفت و برگشت از ایستگاه‌های اصلی قدس، اهواز، کارون و 6 ایستگاه دیگر انجام می‌شود و پس از آن با ایجاد توقفگاه‌هایی در مسیر، شرایط برای سوار و پیاده شدن مسافران فراهم می‌شود. 
  
لویمی تصریح کرد: اهواز از نخستین شهرهای ایران در زمینه استفاده از اتوبوس ریلی است. اتوبوس ریلی یکی از وسایل نقلیه ایمن، ارزان و سریع در حمل و نقل شهری است که موفقیت آن منوط به استقبال شهروندان از این طرح است. 
  
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: اتوبوس ریلی می‌تواند درصد خوبی از سفرهای درون شهری را پوشش دهد و پتانسیل خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی است. 
  
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز موفقیت و توسعه این طرح را منوط به استقبال شهروندان دانست و گفت: از کلیه رسانه‌ها درخواست می‌کنم با نگاه ویژه‌ای به این پروژه مهم شهری اهواز بپردازند. 
برنامه زمانبندی حرکت اتوبوس ریلی در ایستگاه‌های شهر اهواز 
  
وی با بیان اینکه حرکت رسمی اتوبوس ریلی (ریل باس) به زودی آغاز می‌شود، ادامه داد: طبق اعلام اداره کل راه آهن جنوب برنامه زمانبندی حرکت اتوبوس ریلی در ایستگاه قدس (پردیس) 7:30، 9:30، 11:30، 15:00 و 17:45 است که در مسیر، ایستگاه‌های مسیر دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، کوی علوی، راهنمایی و رانندگی (نهضت آباد) و اهواز (امانیه) را نیز پوشش می‌دهد. 
  
لویمی افزود: ساعات حرکت از ایستگاه اهواز (امانیه) 8:00، 9:55، 15:20، 18:05 است که ایستگاه‌های در مسیر شامل ایستگاه موحدیان (کیانپارس)، علی بن مهزیار  و کارون (یوسفی) را نیز در برمی‌گیرد. 
  
وی عنوان کرد: همچنین ساعات حرکت از ایستگاه کارون(یوسفی) 8:30، 10:25، 16:55، 17:00، 18:25 است که ایستگاه‌های علی بن مهزیار، موحدیان(کیانپارس) و اهواز (امانیه) جزو ایستگاه‌های در مسیر حرکت هستند. 
  
وی ادامه داد: ساعات حرکت از ایستگاه اهواز (امانیه) 8:50، 10:45، 14:00، 17:20 و 18:45 است که ایستگاه‌های راهنمایی و رانندگی (نهضت آباد)، کوی علوی، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و ایستگاه قدس(پردیس) که در مسیر قرار دارند را پوشش می‌دهد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار