اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
شوشان - محمدسعید بهوندی :
  پرواضح است که؛ با توجه به سرشت، اهداف و کارکردهای ادیانِ الهی، خصوصاً دینِ مبینِ اسلام و تبلیغ، تبیین و عملکرد و اخلاق الهی حضرتِ رسول مکرم اسلام صلوات الله و ائمه ی معصومینِ علیهم السلام، جامعه ای که خود مدعیِ مذهبی بودن است، می بایست از دیگر جوامع، از آلوده بودن به رذیلت های اخلاقی و رفتاری مانند: دروغ، تهمت، تعدّی به حقوق دیگران، تبعیض، ریا، تکبّر، غیبت، فحاشی و بدزبانی و... مصون تر و پاک تر باشد. امّا با یک نگاه ساده و غیر متعصبانه به ظواهری که هر روزه برای همه ی ما قابل مشاهده است، متاسفانه جامعه ی ما از چنین مصونیّت و پاکی در آن حدّی که انتظار می رود، برخوردار نیست. ضعف و ایراد کار کجاست؟! آیا به ذات دین و کارکردهایش برمی گردد؟ با قاطعیت تمام می توان گفت؛ خیر! زیرا پیامبر اسلام (ص) و ائمه ی معصومین (ع) خود اولین عامل و ثابت قدمانِ به دستورات و احکام الهی بودند و همین عاملیّتِ راستین و راسخ بود که به سرعت موجب گسترش اسلام در میان ملل عالم گردید. پس اشکال کار کجاست؟! به تجربه ی مکرر و بدون شک می توان انگشت اتهام را بسوی آن دسته از دینداران و خصوصاً متولیانِ دینی ای نشانه گیری کرد، که به آنچه ادعا می نمایند، عمل نمی کنند.(يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ/
اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! چرا چيزى مى‌گوييد كه عمل نمى‌كنيد؟ سوره صف، آیه ۲) و حتی بعضاً بدتر؛ بر خلاف آن نیز رفتار می نمایند. یعنی؛ در حقیقت ضعف اصلی و اساسی از مسلمانی و شاید حتی نامسلمانی بعضی از آنان است.
   
این نتیجه ی زیبا و جالب بسیارها تجربه شده و می شود؛ که هیچ کسی مانند یک دیندارِ واقعی بصورت عمیق، موثر و اساسی نمی تواند با اعمال و رفتار مومنانه و مخلصانه اش، مبلّغِ حقیقی و راستینی برای دین و ایمان خویش باشد. بنابراین چنانچه از مدعیان و متولیان دینداری در جامعه، نه تنها چنین حاصلِ پربرکت و میمونی پدید نیامده و متظاهر نگردد، بلکه ضد آن به نمایش گذاشته شود، آنچه رخ می دهد، برخلاف آنچه انتظار داریم و از آن مهم تر شارع مقدس فرموده، رسول مکرم اسلام و ائمه ی هدی مبیّن، مبلّغ و عامل راستین آن بوده اند و در پی آن صدها سال است که عالمانِ عامل و متّقی مجاهدت ها نموده و خون دلها خورده اند، متاسفانه همانی می شود که همه روزه و در سطح و عمقی وسیع و فراگیر، در میان تمامی اقشار و صنوف، البته با درجات و رنگهای متفاوت از "چهره ی جامعه ی مذهبی" مان مشاهده می نماییم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار