اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۶۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
شوشان - شهرام گراوندی / مدیرمسئول هفته نامه پیوند ایرانیان :  سال گذشته در 31 شهریورماه گروهک تروریستی الاحوازیه همزمان با برگزاری  مراسم رژه ی نیروهای  مسلح در پاسداشت  مناسبت های ایام دفاع مقدس اقدام به یک حمله ی تروریستی نمود که در این حمله  تعدادی از هموطنان بزرگوار ما به شهادت رسیدند. 
هنوز ساعتی از این حمله ی تروریستی نگذشته بود که گروهک الاحوازیه به صورت رسمی مسوولیت این حمله را توسط سخنگوی خود صلاح ابوشریف در شبکه ی ایران اینترنشنال که همه می دانستند توسط عربستان اداره میشود، به عهده گرفت. کاری که یک روز بعد از واقعه، تلاش کردند ماستمالی کنند؛ ولی مثل مرغی بود که از قفس پریده بود و افکار عمومی جهان و ایران، هر جا که بویی از آزادگی و شرافت و انسانیت به مشام می رسید، این اقدام کور را محکوم کردند. 
   
گروهک الاهوازیه، در سال های اخیر برنامه ریزی های بسیاری برای ناامن کردن اهواز به اجرا گذاشت و در جریان اعتراضات مردمی نیز نقش مهمی در به خشونت کشیدن این اعتراضات داشت. هدف غایی این گروهک این است که از طریق بی ثبات کردن منطقه، زمینه را برای جدایی خوزستان از ایران فراهم کند. همان اقدامی که صدام با حمله به ایران سعی کرد آن را به ثمر برساند اما شکست خورد.  این تشکیلات از بدو تأسیس تا خرداد ۱۳۸۴ اقدام به جذب و آموزش تعدادی از عناصر دارای تفکرات تجزیه طلبانه و مستعد انجام اقدامات عملیاتی برای وارد شدن به فاز نظامی و... کرد. تشکیلات تروریستی مذکور اقدام به بمب گذاری در فرمانداری اهواز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان مسکن و شهرسازی، شرکت طرح توسعه نیشکر خوزستان، چاه شماره ۱۷۹ نفت، دو محل از خطوط لوله ورودی و خروجی منتهی به چاه ۱۷۹، خطوط لوله نفت آبادان، به ترتیب در تاریخ ۱۰شهریور۱۳۸۴ و ۷آبان۱۳۸۴، اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان، بانک سامان منطقه کیان پارس، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان، فرمانداری های آبادان و دزفول نمودند. در اثر این عملیات متفرقه تعداد ۱۴ نفر از هموطنان مظلوم و بی گناه ما شهید و بیش از ۱۵۰ نفر نیز زخمی شدند و خسارات مالی هنگفتی نیز به اماکن دولتی و خصوصی وارد شد.
در بین تمام کشته شدگان و زخمی ها تعداد زیادی از هموطنان شریف عرب ما نیز وجود داشت! یعنی آشکارا ثابت شده بود که این گروه، نه دغدغه ی عرب های استان خوزستان، که فقط به دنبال مطامع عربستان، انگلیس و اسراییل بودند و هستند. هدفی که با آشوب و متشنج کردن فضای استان و کشور، در یک تصور شوم و باطل، جداسازی خوزستان از پیکر ایران تحقق یابد!

  پرسشی که اکنون در آستانه ی یکسالگی این واقعه برای افکار عمومی  مطرح است این است که سرانجام و فرجام تروریست های  حملهی تروریستی 31 شهریور 97 به کجا کشید و مجازات این عوامل به کجا منجر شده است؟! چرا روشنگری  کافی در این رابطه صورت نپذیرفته و اگر کوتاهی و کم کاری در هر طیف از مسوولین استان صورت پذیرفته، چرا  برخورد قاطع و روشنی در این باره صورت نگرفته است؟!  آیا این واقعه را باید به بوتهی فراموشی سپرد؟! آیا خون شهدای  این واقعه و جنایاتی که گروهک الاهوازیه مرتکب شدند، اصولن فراموش شدنی هست؟! 
شایسته است که  مردم شریف استان و اهالی رسانه بصورت شفاف، از نتایج تلاش های امنیتی و قضایی پیرامون این واقعه مطلع شوند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
comment
0
0
comment کاملآ درسته متاسفانه پس از گذشت یکسال آز این فاجعه هیچگونه خبری از عوامل و سرنوشت و دادگاههای آنها نیست خدا نکنه خون این عزیزان پایمال شده.با این اهمال کاری در آینده شاهد گستاخ تر شدن این گروهک‌ها [...] خواهیم بود
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
comment
0
0
comment دو سال گذشته نه یک سال !
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار