اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
مهندس شاپور ابراهیمی مدیر کارخانه کاغذ پارس گفت : باگاس شعله ور شده مربوط به شرکت کشت وصنعت نیشکر میباشد . که طی دوماه گذشته به صورت مکتوب در رابطه با خطرات و شرایط نگهداری باگاس دپو شده در مجاورت شرکت کاغذ پارس هشدار داده بودیم اما متاسفانه هیچگونه اقدامی صورت نگرفت و امروز شاهد حریق باگاس شدیم و پرسنل و نیروهای ما به تنهایی در حال مهار آتش هستند .

















 در حالی که شعله های آتش در حال بلعیدن باگاس شرکت کشت و صنعت  نیشکر  هفت تپه بود نیروهای بحران و آتش نشانی  شوش ، حر، شاوور وشرکت صنایع کاغذ پارس با تلاش خود آتش را مهار کردند.


به گزارش شوشان  ، به دنبال وقوع آتش سوزی باگاس در مجاورت کارخانه کاغذ پارس هفته تپه مهندس شاپور ابراهیمی مدیر کارخانه کاغذ پارس گفت : باگاس شعله ور شده  مربوط به شرکت کشت وصنعت نیشکر میباشد . که طی دوماه گذشته به صورت مکتوب در رابطه با خطرات و شرایط نگهداری باگاس دپو شده در مجاورت شرکت کاغذ پارس هشدار داده بودیم اما متاسفانه هیچگونه اقدامی صورت نگرفت و امروز شاهد حریق باگاس شدیم و پرسنل و نیروهای ما به همراه آتش نشانی های حومه از جمله شوش حر و شاوور در حال مهار شعله های آتش هستند .

ابراهیمی در ادامه افزود:این آتش‌سوزی که ساعاتی پیش اتفاق افتاد تقریبا 50 متر تا محل نگهداری باگاس شرکت کاغذ پارس فاصله دارد .
که خوشبختانه با تلاش ماموران آتشنشانی و پرسنل شرکت از سرایت آتش به سایر بخش ها جلوگیری به عمل آمد. 

مدیر کارخانه کاغذ پارس در پایان گفت :تقریبا آتش مهار شده وتا 48 ساعت آینده  باید تحت کنترل و آب پاشی باشد .

شرکت کاغذ پارس هفت تپه خوزستانعلاوه بر تولیدات دیگر با استفاده از تفاله نیشکر به عنوان نوعی پسماند حاصل از فرآیند تولید شکر (باگاس) سالانه 30 هزار تن کاغذ تحریر تولید می‌کند.

باگاس تفاله‌ای است که پس از استخراج شکر از نیشکر، حاصل می‌شود. باگاس در صنعت تولید نئوپان، تخته نیمه فشرده، کاغذ، الکل سازی، تولید اسید سیتریک به کار گرفته می شود. همچنین از باگاس برای فرآوری خوراک دام نیز استفاده می شود.

شرکت  هفت تپه در جوارشهر تاریخی شوش دانیال نبی (ع) و معبد چغازنبیل در فاصله 45 کیلومتری جاده اندیمشک ـ اهواز  و 100کیلومتری شمال اهواز در استان خوزستان قراردارد.

خبرنگار :سمیه اکبری
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار