اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان به تشریح برنامه‎های هفته گردشگری در شهر اهواز پرداخت.
غلام شجاعی با بیان این‎که صبح جمعه (پنجم مهر ۹۸) همزمان با روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری، آئین نمادین پاکسازی محور گردشگری منطقه ۷ اهواز شامل آرامستان مسیحیان کلدانی آشوری و تپه باستانی آسیه آباد با حضور سید حکمت‎الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، ریشارد نوری، مسئول کلیسا و آرامستان کلدانی آشوری کاتولیک اهواز و جمعی از فعالان گردشگری و دوستداران محیط زیست استان و شهر اهواز برگزار شد، افزود: نواختن زنگ گردشگری در مدرسه و کاشت نهال گردشگری ساعت ۸ صبح ششم مهر ۹۸ به مناسبت هفته گردشگری در مدرسه دخترانه متوسطه راه نور واقع در کوی شهید سلطان‎منش با حضور استاندار خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان شهری و استانی اجرا می‌شود.

او افزود: روز یکشنبه نیز همایش بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی و با حضور مسولان ارشد استانی، اصحاب رسانه و فعالان و خانواده گردشگری خوزستان برپا می‎شود که در بخشی از این برنامه فاطمه عبادی هنرمند خوزستانی و قهرمان برنامه عصر جدید به هنرنمایی خواهد پرداخت.

شجاعی بیان داشت: در روز دوشنبه کارگاه آموزشی معرفی جاذبه‌های گردشگری در مدارس ساعت ۸ تا ۱۰ در مدرسه دخترانه متوسطه فروغ بهمن، افتتاح مرکز سرگرمی و تفریحی زیتون سبز ساعت ۱۰ تا ۱۱صبح در زیتون کارمندی و تور رایگان شبانه اهوازگردی ساعت ۱۹ الی ۲۱ از محل اداره کل میراث فرهنگی تا محل نمایشگاه انجام می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‎ خوزستان تصریح کرد: ما روز سه‎شنبه نشست با راهنمایان گردشگری و تجلیل از فعالان گردشگری را در ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در محل هتل پارس خواهیم داشت که در این برنامه از راهنمایان، تشکل‌های مردم‎نهاد حوزه گردشگری، فعالان و همکاران گردشگری اداره‎کل و شهرستان‌ها تجلیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: از نهم تا روز ۱۲ مهرماه نیز نمایشگاه گردشگری "خوزستان مینیاتور ایران" از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در ساحل غربی کارون انتهای خیابان ۱۳ شرقی با برنامه‎های متنوعی از جمله نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، نقاشی و تئاتر کودک با موضوع گردشگر، ساخت المان‌های گردشگری با سفال و غرفه تسهیل‎گری بانوان، غرفه عکاسی، سیاه‎چادر عشایر بختیاری و عربی، اجرای نقاشی دانشجویان دانشکده هنر از جاذبه‌های گردشگری، غرفه محرم در خوزستان و... برگزار خواهد شد.

شجاعی افزود: همچنین در همین چهار روز نمایشگاه عکسی تحت عنوان "خوزستان زیبا" شامل منتخی از آثار هنرمندان عکاس خوزستانی از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در کافه گالری کینو واقع در میدان فرودگاه برپا خواهد شد.

وی اظهار کرد: کارگاه آموزشی معرفی جاذبه‌های گردشگری در مدارس از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح در دبستان پسرانه فروغی، گردشگری سبز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح و پاکسازی بافت قدیم عامری ـ بوستان همجوار پل سیاه اهواز در تاریخ دهم مهرماه انجام خواهند شد؛ این درحالی است که تور رایگان شبانه اهوازگردی نیز در همین روز از ساعت ۱۹ تا ۲۱ از محل اداره‎کل میراث فرهنگی تا محل نمایشگاه روز انجام می‎شود.

شجاعی با اشاره به دیگر برنامه‎‌های هفته گردشگری در اهواز گفت: در روز پنج‎شنبه، ۱۱ مهرماه نیز غبارروبی و زیارت گلزار شهدا از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح در گلزار شهدا اهواز و دوچرخه‎سواری با شعار گردشگری کم‎شتاب ساعت ۹ تا ۱۲ صبح در مسیر اداره‌کل میراث فرهنگی به سمت مرقد علی‎ابن مهزیار اهوازی ـ آرامستان تاریخی منطقه ۷ اهواز ـ پارک کوهساران ـ اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز (پل سفید) انجام می‌پذیرد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی خوزستان اظهار داشت: برنامه‎های هفته گردشگری در شهرستان اهواز روز جمعه، ۱۲ مهرماه ۹۸ با مراسم نکوداشت صنعتگران مینای صبی اهواز در ساعت ۱۸ تا ۲۰ در محل مندی صابئین اهواز به پایان خواهد رسید.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار