اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان:
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کمبود نیروی انسانی در خوزستان با روند معمولی جذب نیروی انسانی از بین نمی‌رود؛ پیشنهاد می‌شود سهمی برای خوزستان در نظر گرفته شود.
مهدی رفیعی دهکردی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز (یازدهم مهرماه) با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز در بیش از ۵۰ هزار کلاس و ۱۱ هزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند. ۸ درصد از دانش آموزان کشور در استان خوزستان هستند. همچنین تعداد دانش آموزان هنرستانی ما ۶۱ هزار و ۶۳۱ نفر است که ۳۲ درصد از مجموع دانش آموزان متوسطه را شامل می‌شود.

وی افزود: ۵۷ هزار نیروی آزمایشی، رسمی و..‌‌. و بالغ بر هشت هزار و ۲۰۰ نفر نیروی حق التدریس و مجموعا ۶۵ هزار و ۲۰۰ نفر نیروی انسانی در مدارس استان مشغول هستند. سهم معلمان زن ۵۲ درصد و مرد ۴۷ درصد است.

رفیعی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی اولین چالش استان است که در کنار کمبود فضا و کمبود تجهیزات، مشکل دوچندان می‌شود، تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی در خوزستان با روند معمولی جذب نیروی انسانی از بین نمی‌رود؛ پیشنهاد می‌شود سهمی برای خوزستان در نظر گرفته شود.

وی افزود: برای حدود ۲۷ هزار دانش آموز در استان سرویس ایاب و ذهاب قرار داده شده است. اعتبار مورد نیاز برای این سرویس‌ها، سالانه ۳۲ میلیارد تومان است در حالی که کل اعتبار دریافتی ما دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است، لذا برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان روستایی، کمک وزارت نیاز است.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: احداث مرکز آموزش نیروی انسانی کمک زیادی به استان خواهد کرد. در استان ما با توجه به صنعتی بودن نیاز است که هنرستان‌های بیشتری در آن احداث شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار