اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
شوشان - نوید قائدی  :
جناب آقای وزیر گرچه قدری دیر شده و زمانی در کسوت وزیر(نه شخص شما بلکه وزارت) سودای خوزستان کردید که احوال جسم و جان آموزش و پرورش خوزستان خوش نیست، اما به نمایندگی از مردمان مهرآفرین این دیار مهمان نوازان به شما خوش آمد می گویم.
و کسب اجازه می کنم تا به فوریت و صریح مطالبی را خدمت شما عرض کنم، ای کاش چندین نماینده امین در معیت می اوردید و چند روزی در شهرستان های استان روانه مر کردید تا مسایل و مشکلات و نیازها را از زبان پرسنل جز آموزش و پروش و اولیا دانش آموزان بشوند.
در خبرها آمد ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه جهت ساخت و تجهیز مدارس استان صرف شده است، لطفا دستور فرمایید مشخص شود چه میزان از این اعتبار خرج شده سهم نفت و خیرین و چه میزان سهم دولت بوده است؟
قبل از وقوع سیلاب کالبد بسیاری از مدارس ایراد و اشکال اساسی داشت و از این میزان هزینه قطعا بخشی جهت مرمت و بازسازی ها منظور شده، که در واقع نوسازی انجام شده و چیزی به مستحدثات قبل اضافه نشده است.
در خبرها آمد هزینه ساخت مدارس افتتاح شده بین ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان شده است،یعنی اگر استان خوزستان در سال آینده حداقل یک صد مورد تعمیر و مرمت و بازسازی اساسی و یا احداث فضای آموزشی نیاز داشته باشد باید به میزان حداقل ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، لذا بفرمایید آیا چنین امکانی با توجه به مشکلات مالی کشور و کمبود منابع میسر است؟
در بعد نیروی انسانی خبرها حاکی از کمبود شدید معلم و حتی نیروهای خدماتی دارد به گونه ای که تعدادی از کلاس ها بی معلم مانده اند، چرا در این زمینه هیچ برنامه فوری و شفافی اعلام نشد، و ذکر اینکه برنامه استخدامی های جدید آیا می تواند جوابگوی نیاز آینده سازمان باشد؟
شاخصه های آموزشی نشان می دهند عملکرد های گذشته سازمان ایراد داشته است، چرا در گارگروهی که پیشنهاد دادید بخشی جهت آسیب شناسی مشکلات گذشته، خصوصا ضعف مدیریت ها در نظر گرفته نشده است، تا مردم واقعیت ها را مطلع شوند که این همه مشکلات حادث شده چه ریشه هایی دارد، جهت اطلاع حضرتعالی مدیر قبلی سازمان که کارنامه موفقی ندارد سودای کاندیدا شدن مجلس را دارد.
جناب وزیر ای کاش با کارشناسان خبره آموزشی استان جلسه می گذاشتید و نقطه نظرات آنان را استماع می کردید، شاید به مسایل زیادی دست می یافتید.
جناب وزیر جراید از شما و مجموعه شما در کشور و استان سوالات زیادی دارند، کاش فرصت مغتنم می شمردید و حداقل دوساعت مختصر را جهت پرسش و پاسخ می گذاشتید تا افکار عمومی بتواند به جواب های خوب دست یابد.
تنها خروجی ملموس جلسه و در واقع قول و وعده ای که دادید تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات استان بود که با محوریت یکی از معاونین شما تشکیل خواهد شد تا در دو سال باقی مانده عمر دولت اکثر مشکلات را مرتفع نمایند و در واقع وعده ای بزرگ دادید، جهت استحضار می گویم حجم کمبودهای کالبدی و عمرانی آن چنان بالاست که بعید است دولت که شما متولی آن هستید این حجم اعتبار را بتواند تامین کند و در بعد نیروی انسانی هم حجم کمبود بالاست و چگونه می توان طی دوسال این همه نیرو تامین و آموزش داد تا تبدیل به نیروهای کیفی و مجرب شوند جای تردید.
اما نا امید نیستیم و اتفاقا منتظر و مطالبه گر خواهیم ماند تا نتایج این سفر و خروجی های ملموس و اجرایی این کارگروه را ببینیم.
اما خواهشی که دارم حتما در تصویب بندهای مصوبات کارگروه هرجا بحث اعتبار و جذب نیرو باشد دقیق و شفاف روش و نحوه تامین و برنامه زمانبندی و نحوه تضمین اجرا و روش ها و متولیان و مسئولان قید شوند و در سطح عمومی منتشر شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار