اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که هدف ما در سوانح هوایی تعلیق خلبان نیست بلکه می‌خواهیم اقدام اصلاحی در این زمینه انجام دهیم تا از بروز مجدد آن جلوگیری کنیم.
حسن رضایی‌فر در حاشیه مراسم دوازدهم بهمن‌ماه مصادف با بازگشت تاریخی امام خمینی (ره) در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در پاسخ به سوالی درباره‌ی این‌که گفته می‌شود خلبان پرواز تهران – ماهشهر تعلیق شده است، اظهار کرد: هدف ما تعلیق خلبان نیست بلکه هدف در بروز چنین سوانحی انجام اقدامات اصلاحی برای پیشگیری از بروز و وقوع مجدد چنین حادثه‌ها و سوانحی است.

وی ادامه داد: خلبان پرواز تهران – ماهشهر نیز به دلیل بروز این حادثه نیاز به جلسات روان‌کاوی دارد تا از نظر ایمنی و شرایط بتواند به پرواز برگردد.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره آخرین وضعیت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی اینگونه توضیح داد که هم‌اکنون هیچ یک از کارشناسان خارجی اوکراینی و کانادایی در ایران حضور ندارند و درخواست خود را برای خرید و واردات تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی و خواندن این جعبه سیاه به کشورهای کانادا، فرانسه و آمریکا ارائه داده‌ایم.

رضایی‌فر ادامه داد: برخی از این کشورها اعلام کردند که در حال بررسی این درخواست هستند و برخی دیگر نیز گفتند که امکان انتقال این تجهیزات به ایران وجود ندارد.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: براساس استانداردهای بین‌المللی هیچ کشوری نمی‌تواند بررسی این سانحه را از اختیار ایران خارج کند و براساس قوانین بین‌المللی ایران است که می‌تواند تعیین کند این جعبه سیاه کجا خوانده شود.

وی با تاکید بر این‌که هنوز تصمیمی برای این‌که جعبه سیاه در صورت ندادن تجهیزات از سوی کشورهای خارجی به ایران، در کدام کشور خوانده شود نگرفته‌ایم و اگر تجهیزات لازم را به ما ندهند این مسئولان کشور هستند که تصمیم می‌گیرند چه کاری در ادامه انجام دهیم.

رضایی‌فر ادامه داد: اگر کشورهای خارجی مانند کانادا، آمریکا و فرانسه ادعا دارند که می‌خواهند در زمینه‌ی بازسازی و بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به ما کمک کنند درخواست ما را برای انتقال تجهیزات لازم به ایران تایید کنند و اگر این اتفاق نیفتد گزارش کاملی از این مساله به مقامات عالی کشور می‌دهیم چرا که آنها هستند که باید تصمیم بگیرند که این جعبه سیاه چگونه و چگونه خوانده شود، چرا که خواندن این جعبه سیاه در ایران یا خارج از کشور مزایا و معایبی دارد و در حال حاضر منتظر جواب از سوی غربی‌ها هستیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار