اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در سال جاری تاکنون بیش از هزار کلاس درس با اولویت مدارس مناطق حاشیه‌ای خوزستان با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال تعمیر شده است.
شوشان: علی قربانی روز شنبه در نشست خبری در سرسرای این اداره کل بیان کرد: رقمی که برای تعمیر این تعداد کلاس درس در خوزستان هزینه شد معادل اعتبار کل نوسازی مدارس برخی از استان‌های کشور است.

وی گفت: تعمیر مدارس در مناطق محروم خوزستان از جمله عین ۲، کوی علوی و سایر مناطق محروم این استان انجام گرفت.

قربانی با اشاره به اینکه در برخی مناطق خوزستان با مشکل کمبود یا نبود فضای آموزشی روبه رو هستیم ادامه داد: به عنوان مثال برای منطقه مهدیس اهواز که هیچ مدرسه‌ای وجود نداشت یک کارگروه ویژه تشکیل شد و مهر امسال یک مدرسه ۱۲ کلاسه در این منطقه افتتاح شد و تا پایان هفته جاری نیز یک مدرسه ۱۲ کلاسه دیگر در این منطقه افتتاح خواهد شد.

وی افزود: ۲ مدرسه ۶ کلاسه نیز تا پایان امسال و مهر سال آینده در این منطقه افتتاح خواهد شد.

تعمیر ۲۰ هزار نیمکت در هنرستانهای فنیوحرفهای

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: برای سال تحصیلی جاری ۲۰ هزار نیمکت برای تعمیر به کارگاه‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خوزستان تحویل داده شد تا برای هنرجویان این هنرستان‌ها درآمدزایی ایجاد شود.

قربانی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری تاکنون یک هزار و یکصد میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات در مدارس خوزستان که از جمله می‌توان به توزیع چهار هزار کولر در مدارس اشاره کرد.

وی گفت: متعهد شدهایم که برای مهر سال آینده ۱۷۴ پروژه آموزشی در قالب ۸۰۲ کلاس درس در خوزستان ساخته و بهرهبرداری شود.

۳۰ درصد فضای آموزشی خوزستان فرسوده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: ۶ هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی با ۳۰ هزار کلاس درس در خوزستان وجود دارد که ۳۰ درصد از این تعداد فرسوده هستند و به بازسازی و مقاوم سازی نیاز دارند.

وی گفت: هم اکنون ۵۴۷ پروژه با ۲ هزار و ۲۰۰ کلاس درس در خوزستان در دست اجرا داریم.

قربانی با اشاره به اینکه اعتبار استانی امسال این اداره کل ۲ هزار میلیارد ریال است افزود: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز اعتبار ملی است که بیشتر برای ساخت پروژه‌های نیمه تمام و بازسازی فضاهای آموزشی استفاده می‌شوند.

وی گفت: امسال تاکنون خیرین مدرسه‌ساز ۲ هزار میلیارد ریال به این اداره کل کمک کردند.

قربانی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۴ پروژه در قالب ۸۶۰ کلاس درس با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده شده است.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود که امسال یک هزار کلاس درس در خوزستان ساخته شود افزود: در بهمن امسال ۱۴۲ پروژه آموزشی با ۴۷۰ کلاس درس با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد که در مجموع یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس امسال افتتاح می شود.

۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فضاهای آموزشی در خوزستان

وی گفت: برای افزایش تعداد کلاس ها در مدارس و کاهش تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس در خوزستان ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

قربانی ادامه داد: با توجه به اینکه ساخت مدرسه بسیار هزینه بر است در قالب این طرح در مدارس کلاس درس ساخته می‌شود تا از تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس کاهش یابد.

برچیده شدن مدارس کانکسی تا یک ماه دیگر در خوزستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: ۲ سال گذشته به دستور استاندار خوزستان مقرر شد که کلاس‌های کانکسی در خوزستان برچیده شود.

قربانی افزود: ۲۰۰ کلاس درس کانکسی در خوزستان شناسایی شده که قرار بود پارسال با ساختن کلاس ساختمانی، مدارس کانکسی برچیده شوند اما با افزوده شدن صد کلاس کانکسی دیگر به این آمار امسال نیز کار ساخت کلاس‌های ساختمانی برای برچیدن کلاس‌های کانکسی ادامه یافت.

وی گفت: کلاس‌های کانکسی جمع‌آوری شده در مدارس مناطق عشایری استفاده خواهند شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار