اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
شوشان - جواد الهايي سحر :
اگر هواي اهواز را با فلرهاي نفتي تبديل به آلودترين هواي دنيا نموديم مواظب باشيم تا  شهرهاي حومه و اقماري اهواز را الوده نكنيم و

نفت کوره یا مازوت ارزش حرارتی بالایی دارد و به همین دلیل در نیروگاه به عنوان سوخت مورد مصرف قرار میگیرد.

در حین احتراق مازوت تعدادی مواد جانبی از جمله خاکستر و دود تولید می شود. خاکستر باعث آسیب های مکانیکی و شیمیایی به اجزا نیروگاه شده و ترکیبات آلاینده موجود در دود، محیط زیست را تهدید می کند.
از احتراق سوخت مازوت درنیروگاه دياکسیدگوگرد، منواکسیدکربن، اکسیدهاي نیتروژن و ذرات معلق توليد مي شود. 

استفاده از سوخت مازوت به دلیل تولید گاز دی اکسید گوگرد و گاز ترش که موجب آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی می شود در اين نيروگاه بايد تغيير يابد .

مازوت يا نفت كوره ٣٨٠داراي هیدروکربن هاي سنگین مانند آسفالتن، رزین ها، آلکان هاي بلند زنجیر، سیکلوآلکان ها و آروماتیک هاي چند حلقه اي است .
به اين علت باعث سلب سلامتي شهروندان باوي است .
از طرفی افزایش روزهاي آلوده و بحراني براي شهروندان اهوازي ، خطري براي سلامت  آنان  بوده و تاثیر آلایندهها و مواد سمي و آلاینده هاي شیمیایي که از طریق تنفس و حتي پوست جذب بدن ميشود، انکارناپذیر است.

اصولاً استاني  چون خوزستان  که دارای یکی از بیشترین ذخایر گازی ايران  است، و براي تسريع رسيدن به نفت گازها را مي سوزانيم چرا باید در تامین گاز نیروگاه‌ها چنین درمانده نشان دهد؟

با افزايش استفاده مازوت در نيروگاه رامين سلامت ده ها هزار نفر در باوي و صدها هزار نفر در اهواز تهديد مي شود لذا محيط زيست استان بايد هرچه زودتر ورود كرده و سوخت جايگزين مازوت را در اين نيروگاه پيشنهاد بدهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار