شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
متنی را در فضای مجازی خواندم که در آن نشان می داد که درصد مرگ و میر ویروس کرونا نسبت به سایر ویروس های واگیر خطرناک به مراتب کمتر است، بویژه آن دسته از ویروس های جهش یافته آزمایشگاهی که D.N.A آنها غیر قابل رمز گشایی هستند که متاسفانه کاربرد اصلی آنها در بیوتروریسم است.

خدا را شکر، امروز گزارش خوشایندی در اخبار مشاهده نمودیم، مبنی بر این که  ۴۹ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا، بسرعت در قم دوره ی درمان آنها تکمیل شده و بهبودی کامل یافتند و از بیمارستان مرخص شدند .

البته، این خبر مسرت بخش را ایسنا، به نقل از قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم منتشر نمود.

به هرحال اهمیت این خبر، به این دلیل صد چندان گردید که امروز پیام تشکر رهبر معظم انقلاب اسلامی از وزیر بهداشت و سایر همکارانش، یعنی پزشکان، پرستاران و دیگر کادرهای درمانی را در مواجهه و مبارزه جدی با بیماری کرونا، داشتیم.

 بطور قطع، این خبر نشانه ی خوبی است از این بابت که آمادگی و تفوق پزشکی و درمانی دولت جمهوری اسلامی ایران را در بحران های ویروسی اثبات می نماید.

به اعتقاد نگارنده، ثبت این واقعه ی خجسته را باید به فال نیک گرفت زیرا، اهمیت آن در پدافند غیرعامل نسبت به کارکرد موشک های نقطه زن کمتر نیست، بخاطر  این که خدای ناکرده چنانچه ایران در مقابله با کرونا دست و پای خود را گم کرده بود  و ناتوان عمل می نمود، آن وقت حیثیت دولت، زیر سوال می رفت و وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اخلاق اجتماعی ما دستخوش نقصان می گشت.

بدون تردید این خبر خوشایند، نشان از اعتماد مردم به دولت و ابراز دلسوزی دولت نسبت به مردم را نیز در بر دارد.

القصه، وقتی که مقام معظم رهبری خود شخصا از وزیر بهداشت،  همکارانش، سایر کادرهای پزشکی و پرستاری تشکر می نماید هرآینه ما باید نسبت به میزان حساسیت بحران و عمق فاجعه پی برده و خدا را شاکر باشیم که توانستیم بهتر و سریع تر از چین و سایرین در مقابله با کرونا اقدامات درمانی موثری را انجام بدهیم و این مهم برای ایران کسب اعتبار و قوام دیپلماتیک در امر همکاری های همه جانبه در سطح منطقه و جامعه ی بین المللی را رقم خواهد زد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار