اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
شوشان - رحیم قمیشی :
هیچ چیز بدتر از توجیه یک دروغ نیست!
من نمی‌توانم کاری را انجام دهم، درست آنست که صادقانه بگویم "نمی‌توانم" نه با هزار توجیه بگویم "نمی‌خواهم"!

وزارت بهداشت رسما اعلام کرده قرنطینه مربوط به پیش از جنگ‌های جهانی، یعنی حدود یکصد سال قبل بوده است. بسیار خوب. چرا همان سخنگو فردای آن روز رفت قرنطینه؟! می‌دانم او به قرنطینه فردی رفته و منظورش قرنطینه شهرها و اساسا شهر قم بوده. ولی انتظار می‌رود پس از بهبودی کامل بیاید و برای ملت ایران توضیح دهد "تفاوت قرنطینه فردی با قرنطینه محله یا روستا و شهر در چیست؟"
راستش را بگوید که ما توان قرنطینه قم را نداریم، ما توان قرنطینه مشهد را نداریم، ما توان قرنطینه هیچ شهری را نداریم!!
اگر شهری را قرنطینه کنیم باید تمام امکانات لازم را به دست اهالی آن شهر به طور رایگان برسانیم. نمی‌توانیم!
باید بیمارانش را هم در همان شهر معالجه کنیم. نمی‌توانیم!
باید تست بیمارها را هم آنجا انجام دهیم. نمی‌توانیم!
باید در برابر خاطی‌ها و کسانی که دستور ما را قبول نمی‌کنند بایستیم.
آیا می‌توانیم؟؟!
بفرمایید، شهر قم پیشکش، مشهد پیشکش، یک شهر دویست هزار نفری را قرنطینه کنید! شما نمی‌توانید. با آن نیروهایی که از مراکز جداگانه دستور می‌گیرند چه کار می‌کنید؟ با کسانی که خود را صاحب شهر می‌دانند چه کار خواهید کرد؟ با کسانی که از احادیث ساختگی تغذیه می‌کنند و همان را حجت می‌دانند چه می‌کنید؟ با کسانی که یاد گرفته‌اند منافع شخصی‌شان اولویت اول انقلاب و‌ کشور و نظام است و همه مردم برده آنها هستند چه می‌کنید؟
و مهمتر از همه با آتش به اختیارهایی که خودتان پرورشان دادید و خودتان تکثیرشان کردید و خودتان حقوق‌شان دادید، چه می‌کنید...
چقدر خوب بود صادقانه می‌گفتید ما توان قرنطینه شهر قم را نداریم، ما قدرت کارهای مهم و نیمه مهم و حتی معمولی را هم نداریم. ما خودمان هم سر کاریم!!

سؤال مهم دیگر که دلم نمی‌آید نپرسم. حالا که صحبت جنگ جهانی شد و اینکه بعضی امور مربوط به آن زمان‌های خیلی دور است، لطفا سخنگوی حاکمیت لطف کند و بیاید و بگوید؛
اینکه چند پیرمرد بیایند و کاندیداهای مورد قبول مردم را قلع و قمع کنند و یک گزینه بگذارند جلوی مردم و بگویند شما باید همین گزینه را انتخاب کنید مربوط به قبل از جنگ جهانی است یا بعد از آن؟!
اینکه ۸۰ درصد مردم یک شهر در انتخابات شرکت نکنند و ما آن انتخابات را موفقیت و فتح‌الفتوح بنامیم مربوط به کدام برهه از تاریخ است؟
اینکه جعبه سیاه هواپیما را اجازه ندهیم باز شود، روزها به دروغ بگوییم ما نزده‌ایم، تحت فشار خارجی‌ها اعتراف کنیم، مربوط به مدام برهه تاریخی است؟
اینکه مردم معترض را بزنیم ماه‌ها نگوییم چند نفر کشته شدند و تنها بگوییم همه دروغ می‌گویند، اسم‌ کشته‌ شده‌های مظلوم را بگذاریم شهید و فکر کنیم همه چیز تمام شد و‌کشته شده‌ها هم به وصال‌شان رسیده‌اند مال کدام برهه تاریخی است؟
اینکه بگوییم با دعاهای خیر شما بزودی همه چیز ختم به خیر خواهد شد و در تلویزیون رسمی کشور دائما زیرنویس کنیم برای در امان ماندن از بیماری، فلان دعا و فلان جملات را بخوانید تا مشکل برطرف شود، مربوط به پیش از جنگ جهانی است یا بعد از آن؟
اینکه دلار ۴ هزار تومانی بشود ۱۲ هراز تومان بگویید دروغ است، بشود ۱۶ هزار تومان، بگویید جو سازی دشمنان است، قدرت خرید مردم بشود یک دهم به زوی خودتان نیاورید مربوط به کدام برهه است؟

مردم امروز در خرید مواد ضد عفونی کننده هم مانده‌اند! مردم دوست ندارند با دنیا قطع رابطه کنند. دوست ندارند در دنیا قرنطینه شوند، دوست ندارند دروغ را از مقامات بشنوند، دوست ندارند در فقر دست و پا بزنند و دل‌خوش باشند که انرژی هسته‌ای دارند و انبارهای بزرگ موشک و دنیا از آنها می‌ترسد!

دروغ نگویید، توجیه نکنید، سیستم حکومتی شما در برابر ساده‌تر از کرونا هم ناتوان است! مردم با صبر و تحمل و آینده‌نگری‌شان دارند کشور را می‌گردانند.

لطفا اسم صد سال پیش و جنگ جهانی اول را هم دیگر نیاورید که حال‌مان بد می‌شود! ما در بسیاری از زمینه ده‌ها سال برگشته‌ایم به عقب‌تر از آن...

حتی به پیش از رنسانس!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار