شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان از بازررسی اماکن و باشگاه های ورزشی به منظور پیشگیری از ابتلا بیماری کرونا خبر داد و گفت: این اقدام در راستای سلامت ورزشکاران در حال انجام است.
منصور روزدار اظهار داشت: بازرسی‌ از باشگاه های و اماکن ورزشی برای رصد میزان رعایت موارد بهداشتی در استان در حال انجام است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

 وی اضافه کرد: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت جلوگیری از انتشار  این بیماری مسری نیز در دست اقدام است.

رییس هیات پزشکی و ورزشی خوزستان در پاسخ به این پرسش که باشگاه ها از امروز بازگشایی می شود افزود:  اگر قرار بر بازگشایی این مکانها باشد باید به دنبال ضدعفونی کردن باشیم. هنوز دستور مستقیم در خصوص بازگشایی برای ما نیامده است قطعا اگر اداره کل دستور بازگشایی بدهد ما باید به دنبال پیشگیری باشیم.

وی ادامه داد: باشگاه‌ها و مکان‌ های ورزشی به دلیل حضور متعدد افراد، احتمال شیوع و واگیری ویروس کرونا بسیار بالا است به همین دلیل تمامی ورزشکاران باید بهداشت فردی را رعایت کنند. این موضوع مشکل یک فرد نیست بلکه مشکل جامعه و کشورمان است پس نباید به راحتی از کنار آن بگذریم بلکه باید دست به دست هم داده تا این مشکل را برطرف کنیم.

روزدار اضافه کرد: از آنجا که سرعت شیوع ویروس کرونا از طریق لمس سطوح بیشتر می‌شود و وسایل و تجهیزات ورزشی در باشگاه‌ها مشترک است بنابراین مراقبت ویژه‌ای می‌طلبد که در حین تمرینات بدنی و استفاده از وسایل ورزشی دچار این بیماری نشویم.  

وی در خصوص خریداری دستگاه تب سنج و معاینه ورزشکاران گفت: ما دستور خرید این دستگاه را داریم اما در شرایط موجود هر چه پیگیری کردیم موفق به پیدا کردن دستگاه نشدیم. ای کاش برخی افراد که در این شرایط به دنبال سودجویی هستند تصور کنند که خانواده هایشان دچار این بیماری شده اند.

روزدار بیان کرد: شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها، وسایل، تجهیزات، لباس، حوله، ساک ورزشی و دیگر وسایل مرتبط با ورزش برای پیشگیری از انتقال این ویروس از اهمیت بالایی برخوردار است.

شیوع ویروس کرونا از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند. این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد. مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند. 

شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است. بیش از ۲۲۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان خوزستان فعالیت می‌کنند و افزون بر یک هزار باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار