اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
شفیعی:
رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با تاکید بر اینکه تلاش کادر درمانی، پرستاران و مسئولان بهداشت و درمانی، مصداق عبادت است، گفت: اعتماد و امید به خدا، انسان را حرکت می‌دهد و با امید به نصرت الهی، در موضوع حال حاضر کشور نیز کادر درمان، روسفید خواهند شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، ۲۰ اسفندماه در جلسه قرارگاه استانی مقابله با کرونا، اظهار کرد: موضوعی که در این بحث قصد مطرح کردن آن را دارم، ضرورت اعتماد به خدا، در شرایط حال حاضر جامعه است. اعتماد به خداوند را همه ما قبول داریم و به آن معتقدیم، ولی باور آن چیز دیگری است. اعتماد به خداوند، انرژی می‌دهد و انسان را خستگی‌ناپذیر می‌کند.

وی با ذکر خاطره‌ای از شهید برونسی، افزود: این شهید بزرگوار، انسان وارسته‌ای بود که ارادت خاصی به حضرت زهرا (س) داشت. نقل می‌کنند که شبی ایشان دسته‌ را بردند که به خط بزنند، ولی راه را گم کردند و مسیر نجاتی پیدا نمی‌شد. ایشان در لحظه‌ای از دسته فاصله گرفتند و صورت خود را روی خاک گذاشتند و پس از آن آمد و گفت که از فلان مسیر برویم. رفتند و پیش از روشن شدن آسمان، رسیدند و مشخص شد که راه درست بوده است. فردی که نقل کرده است می‌گوید رفتم پیش ایشان و پرسیدم چطور مسیر را یافتی؟ و شهید برونسی گفت که بنده ارادت خاصی به حضرت زهرا (س) دارم و در آن لحظه به ایشان متوسل شدم و خطاب به حضرت گفتم این افراد، بچه های مردم و امانت دست من هستند و به دلم آمد که مسیر کدام است.

شفیعی تصریح کرد: امروز در حجم آمار و ارقام، باید به این سرمایه‌ها نیز توجه کنیم و این کار موجب می‌شود دل‌های ناآرام، آرام بگیرد. همان‌گونه که می‌دیدیم حاج قاسم سلیمانی چگونه روی خاکریز با قامت بلند راه می‌رود و دلی آرام دارد. قرارگاه مقابله با کرونا در استان خوزستان و دیگر شهرهای کشور نیز پیش از آنکه نقطه توزیع امکانات باشد، نقطه توزیع امید، نشاط، اعتقاد و اعتماد به خدا است. اگر چهره اعضای ستادها و کارگروه‌های مقابله با کرونا و مسئولان، رنگ خستگی داشته باشد، آن پرستار و نیروی درمانی که در بیمارستان و در بخش در حال فعالیت است، زانویش سست می‌شود و در مقابل اگر ببینند که به واسطه اعتماد به خدا، چهره‌ها سرشار از انرژی است، آنها نیز خستگی‌ناپذیر خواهند شد. امید به خدا، انسان را حرکت می‌دهد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که خداوند به حضرت موسی (ع) فرمود که حتی نمک طعام‌ات را نیز از من بخواه، به این معنی که مستمر یاد من باش، در این شرایط نیز به خداوند محتاج‌تریم. نمازی داریم به نام نماز استسقاء که در زمان خشکسالی خوانده می‌شود و در اصل نماز طلب باران از خدا است. در مستحبات آمده است که از آنجا که این نماز برای جلب رحمت پروردگار است، در مستحبات آن اموری ذکر شده که حالت نیاز بندگان را می‌رساند و جلب رحمت می‌کند. مردم سه روز روزه می‌گیرند و به صحرا می‌روند و زیر آسمان نماز می‌خوانند و پیران و کودکان را به همراه خود می‌برند و نماز را با حال گریه و تضرع می‌خوانند. در هر گرفتاری، این احساس نیاز، مساله زیبایی است و در اصل، عشق‌بازی با خداوند است؛ لذا در این شرایط نیاز به خدا را بیشتر حس می‌کنیم و این احساس در قرارگاه‌های مقابله با کرونا و در جلسات مسئولان بیشتر است و چه بهتر که جلسات طوری تنظیم شود که با نماز، شروع و یا به نماز ختم شوند تا خروجی جلسات تنها در محدوده مادی نباشد.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان خاطرنشان کرد: امروز فصل نیاز ما به خداوند است. این ماییم که باید ناز معبود را بکشیم. مسئولان و اعضای ستاد مقابله با کرونا، پزشکان و پرستاران و اعضای محترم کادر درمانی بیمارستان‌ها در خلوت خود به خدا بگویند که امروز به دنبال کار بندگان تو هستیم، حال آنکه می‌توانستیم مثل بعضی‌ها که در خطر، رها کردند و رفتند، برویم، ولی ماندیم و این ماندن برای بندگان تو است.

شفیعی گفت: امروز انسجام بسیار خوبی در کشور حاکم است و گاهی برخی مطالبی که در فضای مجازی بیان می‌کنند، بی‌انصافی است و شاهد تعرض به مقدسات، تمسخر حرم و امام زاده و مواردی اینچنین هستیم؛ حال آنکه کمتر چنین احساسی را داشته‌ایم که امروز داریم و همه، دستشان در دست هم است و می‌بینیم که نماز جمعه و جماعت، اعتکاف و همه تجمعات مختلف مذهبی در کشور تعطیل شده است و حتی رهبر معظم انقلاب نیز دیدار هر ساله در مشهد مقدس را لغو کردند و حتی خودشان نیز به مشهد نمی‌روند و این اتفاق، نادر است. این نشان می‌دهد همه چیز پای کار قرارگاه مقابله با این بیماری آمده، برای سلامتی مردم و زمانی که قرارگاه، معتقد باشد به نصرت الهی، به قرارگاه پیروزی و مرکز امید و انرژی تبدیل خواهد شد.

وی گفت: در ۴۰ سال گذشته نیز بارها نصرت الهی را تجربه کرده‌ایم و این بار نیز قطعا پیروزی حاصل می‌شود. تلاش کادر درمانی، پرستاران و مسئولان بهداشت و درمانی استان و کشور نیز مصداق عبادت است و ان‌شاالله کشور با روسفیدی از این موضوع نیز عبور خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار