اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
فرمانده انتظامی خوزستان گفت: بیش از ۹۷ هزار قلم کالای بهداشتی و ضد عفونی کننده احتکار شده در ۱۴ روز گذشته در سطح خوزستان کشف شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس سردار حیدر عباس زاده روز چهارشنبه با بیان این خبر اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب در احتکار اقلام بهداشتی و پزشکی، گشت مشترک تلفیقی پلیس امنیت اقتصادی، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، سازمان تعزیرات حکومتی، صمت و غذا و دارو تشکیل شد.

وی افزود: گشت های ویژه با کار اطلاعاتی طی ۱۴ روز گذشته  ۴۶ هزار و ۴۶۱ هزار لیتر الکل صنعتی و غیرمجاز احتکار شده در سطح استان کشف و در این رابطه ۱۷ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: همچنین تعداد ۱۳ هزار و ۹۰۹ دستکش، ۱۰ هزار و ۵۸۰ ماسک و ۲۶ هزار و ۴۸۵ لیتر محلول های ضد عفونی احتکار شده کشف و در این رابطه نیز ۲۱ نفر دستگیر و تحویل مرجع قضایی داده شدند.

وی تصریح کرد: پلیس فتا در ۱۴ روز گذشته در قالب طرح مبارزه با قاچاق دارو و اقلام بهداشتی اقدام به مسدود سازی ۲۹۳ مورد سایت و صفحه شبکه‌های اجتماعی کرده و برای درصد بالایی از آنها پرونده تشکیل شده است.

سردار عباس زاده اظهار داشت: در این راستا نیز ۳۹ نفر انتشار دهنده شایعات در خصوص ویروس کرونا شناسایی و اقدامات قانونی به عمل آمده است. 

وی با اشاره به برخورد بدون اغماض پلیس با احتکار کنندگان از شهروندان خواست ضمن هوشیاری، هرگونه اقدام افراد فرصت طلب مبنی بر احتکار را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ۱۶ اسفند تا ۲۰ اسفند در مجموع ۵۰۲ بیمار مسموم به الکل سمی به بیمارستانها و مراکز درمانی استان مراجعه کرده که متاسفانه ۳۹ نفر از این افراد شامل ۳۷ نفر در اهواز و ۲ نفر در رامهرمز جان خود را از دست دادند.

همچنین در روزهای اخیر افرادی در اهواز و برخی از نقاط دیگر استان به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل برای درمان ویروس کرونا اقدام به مصرف الکل تقلبی کردند که بر اثر مسمومیت ناشی از آن به بیمارستان ها مراجعه کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار