اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
بدون تردید هر چه شناخت ما از کرونا ویروس 2019، بیشتر شود در نتیجه، راه مبارزه با آن آسان تر می شود.

از آنجایی که کرونا ویروس، دارای پروتیین ار. ان. ای با خصوصیات  ترانس کریپتاز است  خوشبختانه، می توان رفتار آن را در هر مرحله از پاساژ (دوره ی انتقال) رصد و نیز پی گرفت.

این بدان معنی است، که ویروس های ترانس کریپتاز در هر پاساژ انتقالی، علاوه بر ضعیف شدن ، ایضا، در هر چرخه انتقال نیز این امکان را دارند که قوی تر از کپی شده ی ماقبل از خود و هم ضیعف تر و خنثی ظاهر شوند.

به هر حال، این گونه به نظر می رسد که بمب شیوع  کرونا نیاز به وقت زیادی برای ترکیدن ندارد و هریک از سازمان های بهداشتی در جهان بتواند این مهلت زمان انفجاری  را از او بگیرد و بمب شیوع را خنثی سازد در حقیقت، موفق تر از همه نسبت به نابودی آن ظاهر می شود.

البته از آنجایی که کرونا، افراد سالمند با بیماری های زمینه ای، همچنین میانسالانی که بشدت دستگاه ایمنی بدن آنها ضعیف است که یحتمل در دوران کودکی خوب تغذیه نشدند و نیز بعضی از جوانانی که براثر خوردن مشروبات الکی، مصرف مواد مخدر، روابط جنسی پر خطر و استفاده از سرنگ آلوده، قبلا به هپاتیت و یا ایدز  مبتلا شدند و با دست خود، دستگاه ایمنی بدن شان را بشدت تضعیف کردند، همواره مورد هدف قرار می دهد.

بنابراین، بهترین راه پیشگیری و درمان، عبارتند از، «خود مراقبتی» و «دیگر مراقبتی» های مندرج در پروتکل های سازمان بهداشت جهانی است، مخصوصا، ما باید در «دیگر مراقبتی ها» به مسأله ایزولاسیون همگانی و بالاخص این سه گروه آسیب پذیر توجه ی شایانی بنمائیم.

زیرا، این گروه ها ناقلین اصلی بیماری کرونا هستند که به طور وحشتناک بیمارستان ها را آلوده می کنند و سربازان خط مقدم جنگ با کرونا را فلج و از وظیفه اصلی شأن باز می دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار