اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت:

قال رسول الله صلوات الله علیه و آله و سلم: 

نعمتان مجهولتان الأمن و العافیة:(خصال ص70 چاپ آقای کمره ای)

دو نعمت هستند که قدرشان مجهول است یکی صحت و دیگری امنیت

این دوگانگی راهبردی در ستاد ملی مبارزه با کرونا، بدجوری به اقتدار موجود برای برقراری صحت و امنیت در تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اجرایی آن ستاد لطمه می زند. زیرا، از یک طرف متولیان امور اقتصادی دغدغه ی معیشت مردم را بیان می دارند و از سویی دیگر، وزیر بهداشت همانطوری که در اخبارها داشتیم، طی نامه ای به ریاست جمهوری، حساسیت خود را مبنی بر عادی سازی کسب و کارهای اقتصادی، به دلیل استمرار زنجیره ی انتقال شیوع کرونا اعلام می دارد.بر این اساس نگارنده، پیشنهاداتی بشرح زیر، جهت برون رفت از این بحران پارادوکسیکال ارائه می نماید.

1- بهره مندی از تجربه ی موفقیت آمیز کره جنوبی در امر غربالگری مدرن، از طریق ایجاد گشت های سیار ، اقدام به برپایی ایستگاه های متعدد بازرسی، پارتشین بندی مناطق شهری و تشکیل سامانه ی الکترونیک هوشمند ملی، برای دستیابی به آمار واقعی، شفاف و بدون شهبه ی افراد ناقل، مصون و سالم در اجتماع شهری که امری شدنی است.

2_بهره مندی از روش های نوین و سریع  تست گیری، از طریق آزمایش خون و دیگر آزمایشات راحت الوصل ، جهت دستیابی به آمار واقعی، شفاف و بدون شبهه ی افراد ناقل، مصون و سالم که امکان مانیتورینگ آنها میسر است.

3- با ایجاد سامانه ی الکترونیک هوشمند ملی، ستاد مبارزه با کرونا، از این پس،  قادر خواهند بود که از روی کدملی هر شخص، در داروزه های ایست و بازرسی مستقر در هر منطقه از هر شهر، در کل کشور افراد ناقل، سالم، مصون و یا مجهول الصحه را مشخص نمایند، که با این روش ابتکاری مدرن، هم می توانند چرخ اقتصاد را بچرخانند و هم در مبارزه جدی بر بیماری واگیر کرونا  فائق آیند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار