اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
شوشان - دکتر غلامرضا جعفری :
دیرگاهی است که عادت کرده ایم مشکلاتمان را خودمان حل کنیم، عادت کرده ایم تا جایی که میشود گذرمان به سازمانهای اداری و غیراداری نیفتد چه بیمارستان و چه گورستان! عادت کرده ایم اخبار صدا و سیما را بشنویم و باور نکنیم و صدا و سیما همچنان با مرغ یک پایش، گمان دارد هنوز در دهه شصت هستیم و مسیر چرخش اطلاعات در دایره بسته شبکه یک و حداکثرشبکه دو می‌چرخد!

عادت کرده ایم از زبان مسئولان و مدیران تورم رو به صفر باشد و کاهش، اما رشد و توسعه بر محور صعودی و شاهد گفتارشان نه اساتید برجسته و حتی غیربرجسته علم اقتصاد که عموما گوجه فروش محله شان باشد! عادت کرده ایم مسکن گران و بی کیفیت شایعه است و پروژه  دولتها در حوزه مسکن،پروژه های موفقی هستند، چه با نام طرح مسکن مهر و چه با نام طرح اقدام ملی مسکن ولو آنکه این طرح‌ها یا نامی هستند بر کاغذی و یا خانه هایی هستند کاغذی که با کمترین فشار مچاله میشوند! 

و ما آنچنان اسیر عادتهای مان شده ایم که مدیران را نیز گرفتار این عادتها کرده ایم! خاصه در ایام و شبانی که بحران می نامند. و بحران چه سیل باشد و در مسیر خود خانه ها و زمین ها و مزارع مردم و کشاورزان را بروبد و چه زلزله باشد که زمین را به دهانی گرسنه برای بلع مستمر جان برخی از ما بدل می سازد و چه ویروسی به شیطنت آلوده، که همه را گیج کرده و منگ! بحرانی که یک روز ریاست جمهور میگوید امری عادی است و دستور میدهیم از روز شنبه کرونا به خانه اش برود و مردم به سر کار و زندگیشان برگردند، هر چند این شنبه، شنبه ای بود به طول  بخشی از ماه اسفند سال گذشته و فرودین امسال و هنوز هم این شنبه گویا نرسیده است! 
مدیران و نمایندگان گرفتار، مدیرانی که عادتهای بد ما مردم اسیرشان کرده! مدیران و نمایندگانی  که از فرط نگرانی برای مردم، مجلس کشور را تعطیل ، جلسات مهم و غیرمهم را ویدئیویی، و بخشنامه در پی بخشنامه صادر میکنند. و حالا چیزی هم به همه این بلبشوهای ناشی از عادتهای بد ما مردم اضافه شده، عنصری اضافه بر ویروس کرونا که نامش را سخنگو نهاده اند، سخنگویانی که هر کدام قرار است مسیر رسیدن پیام به پیامگیر را ساده تر و مطمئن تر کنند، اما چاره کو؟ وقتی که سخنگوی آن سازمان میگوید بازارها باز می شوند و چند ساعت بعد سخنگوی آن یکی سازمان تکذیب میکند؟! یکی شان میگوید کرونا مرد! آن دیگری میگوید باور نکنید،دروغ سیزده است! یکی شان چنان، یکیشان چنین و در این همه مقصر مردمند، مردمی که جانی لغزان برای گرفتن کرونا دارند و هر چقدر سخنگویی میگوید در خانه بمانید! در خانه نمی مانند! ولب هیچ یک از سخنگویان نمی گوید کدام مردم قرار است در خانه بمانند؟! وقتی که دولت مغازه خود را تعطیل نمی کند! در دوره ای از مجلس که نمایندگانش،نخستین مصوبه شان در مبارزه با بحران کرونا؛ تعطیلی خودشان است! 

از همه جالب تر اما مربوط به خانه مردم است،خانه ما مردم که نخستین مصوبه نمایندگانش در برابر بحران کرونا، تعطیل کردن کل خانه بود! و اینگونه است که ما مقصریم، ما مردم که در خانه نمی مانیم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار