اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
شوشان - رحیم هزاریان / کارشناس ارشد مدیریت رسانه :
پکرونا! واژه ای که این روزها به اندازه تک تک سلول های بدنمان نامش را شنیده ایم. ویروس ویرانگری که نه به جوانان رحم میکند نه به میانسالان و نه افراد سالمند. روز به روز در حال گسترش است و تاکنون گریبان ۷۰ هزار نفر از هموطنان‌مان را گرفته و بیش از چهار هزار نفر را قربانی ایران گردی خود کرده و همچنان در حال تاخت و تاز در شهرها و روستاهاست.

استان مقاوم خوزستان نیز که در روزگاری ۸ سال مقابل تمامی ابرقدرت های جهان ایستاد، این روزها اما از گزند این ویروس در امان نمانده و تاکنون بیش از ۱۱۰۰ نفر، ناخواسته پذیرای این مهمان ناخوانده شده اند.

اگرچه طبق گفته ارشدترین مقام اجرایی استان، وضعیت در خوزستان کنترل شده است اما این شرایط بسیار شکننده است و نمونه ای از این شکنندگی را میتوان در رامشیر مشاهده کرد. شهری که در طی ۴۶ روز ابتدایی شیوع این بیماری، تنها ۵ نفر به این بیماری مبتلا شده بودند اما به یکباره و در عرض ۳ روز جهش بی سابقه ای را تجربه کرد و آمار مبتلایانش ۵ برابر شد و به سومین شهر قرمز استان تبدیل شد!

رامشیر را می توان به عنوان نقطه عطفی در تجربیات مقابله با کرونا محسوب کرد و از آن عبرت گرفت که اگر لحظه ای از کرونا غفلت کنیم، بی رحمانه وارد میشود و...!

وقتی پای صحبت مبتلایان به این بیماری می‌نشینیم، متفق القول عنوان میکنند که فکر نمیکردند به این راحتی سلامتی خود را از دست بدهند و روزها و شب ها را با کابوس مرگ سپری کنند و روزی برسد که تنها آرزویشان بازیابی دوباره سلامتی‌شان و بازگشت به کانون گرم خانواده باشد.

حالا اما نوبت ماست که بیش از گذشته کرونا را جدی بگیریم و تلاش کنیم تا این دشمن نامرئی را از مرزهای سرزمین عزیزمان بیرون کنیم و تنها سلاح‌مان در این جنگ نابرابر، رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار