اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
شوشان - جواد الهايي سحر :
نگاهي به كارنامه ضعيف محيط زيستي نمايندگان مجلس دهم در خوزستان حاكي از تخريب گسترده طبيعت و زيست بوم ايران و خوزستان بود .

با توجه به مشكلات كلان محيط زيستي خوزستان كميسيون كشاورزي ، آب ، منابع طبيعي و محيط زيست مجلس كه سه نفر آن از خوزستان هستند  (نمايندگان شوش دزفول و اهواز) فريزر يا يخدان اين يخچال بودند.

بررسی کارنامه اين كميسيون در برخورد با موضوعات مهم و اصلی کشور، شاهد فاصله معنادار مجلس دهم از «مجلس تراز» بوده‌ایم و نمایندگان مجلس در تشخیص اولویت‌ها و بررسی و حل مشکلات و معضلات اساسی كشاورزي و منابع طبيعي کشور انتظارات انقلابی و جهادی نظام و رهبری را برآورده نکرده‌اند و به جای اهتمام در تشکیل حلقه‌های تخصصی «فراکسیون» برای تشخیص و حل مشکلات کشور، متأسفانه به مسائل ديگري پرداختند.

بر اساس گزارش‌های معاونت قوانین مجلس دهم، 30 طرح و لایحه در این دوره مجلس به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ارجاع شده است. که نتایج آنها قابل تامل وتفكر است 

طرح جامع منابع طبيعي و آبخيزداري كشور(منتظر بررسي در كميسيون)

طرح كاهش الودگي هواي كشور(بايگاني شد!)

لايحه الحاق ايران به پروتكل ناگويا-دسترسي به منابع ژنتيكي و...- ( مستردشد)

لايحه همكاري با كشور همسايه عراق در زمينه حفظ نباتات( ردشد)

طرح ارزيابي زيست محيطي كشور ( منتظربررسي دركميسيون)

طرح تشكيل صندوق حمايت از توسعه و كشت دانه هاي روغني( منتظر بررسي دركميسيون)

طرح نجات واحياي درياچه ها و تالابهاي كشور( بايگاني شد)

طرح حفظ اراضي كشور ( ردشد)

لايحه موافقتنامه پاريس( منتظر بررسي )

طرح الزام دولت به توقف مطالعه اجراء و توسعه انتقال آب و سدسازي در حوضه آبريز، رودخانه ها ، تالابها و درياچه هاي محلي ( منتظر بررسي دركميسيون)

لايحه پروتكل حفاظت از تنوع زيستي الحاقي به كنوانسيون چارچوب حفاظت از محيط زيست دريايي خزر( منتظر بررسي در كميسيون)

مجموع طرحها و لوايح ارجاع شده به كميسيون ٣٠ مورد كه ١٣ مورد بررسي نشده!! ، ١٠طرح قانون شده ٤ مورد رد ، ٢ لايحه ادغام و ١ طرح به دولت برگردانده شد 

از مجموع 30 طرح و لایحه ارجاع شده از سوی دولت و نمایندگان به کمیسیون کشاورزی، 16 مورد طرح‌های باقی مانده از دوره‌های قبل !!! مجلس شورای اسلامی است که به عنوان مثال طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از زمان مجلس هفتم، منتظر بررسی کمیسیون‌های کشاورزی در هر دوره است. در دوره دهم نیز بخت این طرح در کمیسیون کشاورزی باز نشد و منابع طبیعی کشور باید منتظر کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم باشند.

همچنين 47 سوال به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ارجاع داده شده است كه ١٩ سوال انصراف نماينده و١١ درخواست تعويق ٥ اقناع و١٢ سوال عدم اقناع بوده اند.

حال كه مجلس دهم هيچ گونه خدمتي به كشاورزي، محيط زيست ،آب و منابع طبيعي استان تقديم نكرد بماند در سکوت مرگبار نمایندگان ناکارآمد خوزستان، شاهد طرح و پروژه های غارتگرانه وزارت نیرو بر سرشاخه های کارون سد و تونل کوهرنگ۳،سد و طرح انتقال آب خرسان و سد و تونل طرح جهنمی در منطقه بهشت آباد هستيم تا يخچال و سرماي نمايندگان دوره دهم مجل شوراي اسلامي در خوزستان به تاريخ بپوندد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار