اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
شوشان - جواد الهايي سحر :
اعضاي شوراي شهر ۱۸۶۵۰ هکتاري اهواز ، پنجمین شهر بزرگ ایران با شعارهاي بسيار زيباي اشتغال، رفع محروميت ،فضاي سبز،رفع مشكلات فاضلاب، ساماندهی سگ های بدون صاحب، ساماندهی دستفروشان، مدیریت پسماندرا در اهواز داده بودند با سپري شدن بيش از ٣ سال از عمر شورا هنوز فاكتورهاي زيستي اهواز همانند يك روستاي بزرگ اداره ميشود. 

شوراها از سال ۱۲۸۶ هجری خورشیدی که قانونِ انجمن های ایالتی و ولایتی به تصویب مجلس اول مشروطه رسید تا به امروز هزار چرخ خورده است و عاقبت نظام شورایی که قرار بود پادزهری به زهر استبداد باشد و دموکراسی پارلمانی را مدد دهد و دموکراسی را از جزء به کل برساند، شیر بی یال و دم و اشکمی شد که عجالتا شهرداری بر می گزیند و توانایی نظارت بر او را هم ندارد.

تمرین دموکراسی در شورای اهواز  تجربه بسیار شکست خورده‌ای است  كه  نتوانسته شهر را اداره کند و تبدیل به هیات مدیره شهرداری و یا بدتر شده است.
براي مشكل پسماند اهواز كه مديريت آن توسط يكي از منتسبين يا منتصبين شوراي شهر اهواز است هنوز پسماند عفوني بيمارستانها را با ماشين هاي پسماند خانگي به سايت پسماند هدايت مي كنند كه ريختن شيرابه پسماند عفوني در معابر باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان  شده است. 

تناسب وسعت اراضی شهري  و برنامه‌ریزی شوراي شهر اهواز  اکنون به معضلات  شهري تبدیل شده و زندگی شهروندان را مشکل تر کرده‌اند.

هنوز در گرانترين منطقه اهواز ( كيانشهر) كنوكارپوس مي كارند(٩٨٪؜فضاي سبز منطقه كنوكارپوس است). 

هنوز سگهاي ولگرد ساماندهي نشده اند. 

هنوز نخل و درختان قرآني در فضاي سبز مهجورند. 

هنوز سرانه فضاي سبز اهواز پايين ترين سرانه ايران است. 

هنوز مناطق حاشيه اهواز فاضلاب و آب پايداري ندارند. 

و صدها هنوزي كه نوع برنامه‌ریزی شوراي اهواز  حتی نتوانسته است وضع موجود را حفظ کند و شرایط به مراتب بدتری را در همه جوانب اعم از فقر، بیکاری و حاشیه نشینی و يكنواختي فضاي سبز بوجود آورده است.

طغيان هرازگاهی فاضلاب در جمعیت، ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین اهواز ، سرانه فضاي سبز صفر در اين مناطق و نداشتن فضاي مناسب ورزشي در عين دو، ملاشيه، كوي سياحي، كوي بروال، شلنگ آباد و... داستاني است كه سرفصل آن شكست دموكراسي شوراها در اهواز نام دارد 

نياموختن سواد محیط زیستی و فهم اکولوژیک از طبيعت اهواز توسط شوراي اهواز و عدم دخالت در كنترل فلرهاي نفتي و صنايع فولاد ،تاب آوري شهر اهواز را شديدا كاهش و آن را به آلودترين شهر جهان تبديل كرده است 
( ادامه دارد)


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار