اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به تاثیر مثبت مراکز اختلالات یادگیری در عدم تکرار پایه دانش آموزان، گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در سال تحصیلی جاری از خدمات مراکز اختلالات یادگیری استان استفاده کردند.
شوشان: علی ممبینی اظهار کرد: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در سال تحصیلی جاری از خدمات مراکز اختلالات یادگیری استان استفاده کردند. این مراکز برای دانش آموزانی است که دچار مشکلات ویژه یادگیری و عموما دانش آموزان عادی و باهوش هستند. اما ممکن است در برخی از درس‌ها مانند دیکته، خواندن، ریاضی و تمرکز دچار مشکل شده باشند.

وی افزود: مشکلات یادگیری دانش آموزان پس از ارزیابی و انجام تست هوش، شناسایی می‌شوند و پس از آن، یک دوره درمان آموزشی چند جلسه‌ای را طی می‌کنند. این دانش آموزان ضمن اینکه در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، در ساعت‌های مشخص به عنوان فوق برنامه از خدمات مراکز اختلالات یادگیری بهره می‌برند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه نیروهای فعال در مراکز اختلالات یادگیری عموما متخصص رشته های روانشناسی و مشاوره هستند، ادامه داد: عملکرد دانش آموز روزانه ثبت می‌شود و ارائه خدمات تا رفع شدن مشکلات یادگیری دانش آموز ادامه خواهد داشت.

ممبینی با اشاره به تاثیر مثبت مراکز اختلالات یادگیری در عدم تکرار پایه دانش آموزان گفت: معمولا دانش آموزانی به این مراکز مراجعه می‌کنند که پیش از این تکرار پایه داشتند. اگر این دانش آموزان زودتر شناسایی شوند و به این مراکز مراجعه کنند، دیگر شاهد تکرار پایه نخواهیم بود. این مراکز با هدف حل مشکلات کیفی مدارس ابتدایی راه اندازی شده‌اند.

وی در پایان گفت: در استان خوزستان ۳۱ مرکز اختلالات یادگیری دولتی و ۱۷ مرکز غیردولتی در ۲۸ منطقه آموزشی، فعال است. در ۱۲ منطقه دیگر هنوز مرکز اختلالات یادگیری نداریم و در حال تلاش هستیم تا در این مناطق، مراکز اختلالات یادگیری راه اندازی کنیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار