اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در خصوص رعایت اصول محدویت و فاصله گذاری اجتماعی، و محافظت از مردم در برابر کرونا خطاب به مردم و مسوولان نامه نوشتند.
شوشان: در این نامه که یک نسخه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت آمده است: ضمن قدردانی خاضعانه از ایثارگری ها و زحمات شبانه‌روزی کادر پزشکی، بهداشتی و درمانی در رسیدگی به امور مبتلایان و حفظ سلامت جامعه، شوربختانه، شاهد آن هستیم که به دلیل برداشته شدن برخی از محدودیت‌های اعلام شده ملی و استانی از سوی مدیریت بهداشت و درمان کشور و استان خوزستان برای کنترل ویروس کرونا، شیوع آمار مبتلایان به این ویروس خطرناک در خوزستان به شدت در حال گسترش و افزایش است.

این نامه می افزاید: دغدغه و نگرانی دانشگاهیان نسبت به حفظ تندرستی تک تک شهروندان، و همچنین اهمیت رعایت مقررات مربوط در مبارزه با پدیده‌ای که نه تنها سلامت مردم، بلکه بنیان‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ما را نیز تهدید می‌کند، امضا کنندگان زیر را واداشت تا از همه اهالی محترم رسانه خوزستان و شهروندان عزیزی که در این دغدغه‌ها با ما همراه و همفکرند، درخواست جدی داشته باشیم که به طور اکید از حضور غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و پروتکلها و دستورات بهداشتی، به ویژه رعایت فاصله گذاری ها، استفاده صحیح از ماسک و مواد ضد عفونی کننده را با جدیت رعایت کنند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: همچنین خواستار آن هستیم که مقامات عالی استان با درایت بیشتر و اتخاذ تدابیر مناسب،  به صورت جدی در فراهم ساختن امکانات بهتر برای شهروندان و حمایت ها، تسهیلات مالی و اجرایی و اقتصادی ممکن، و تسهیل دسترسی و تهیه مواد و وسایل بهداشتی، بکوشند و با متخلفان و ناقضان حقوق مردم، برخورد جدی تر و قاطعانه تری داشته باشند.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز موارد ابتلا به بیماری کرونا در خوزستان در یک هفته اخیر روند افزایشی داشته که افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در افزایش این آمار نقش موثری داشته است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار