اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۲۰ واحد تولید کننده لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده دست در خوزستان فعال هستند و در این شرایط کرونایی لوازم مورد نیاز استان و کشور را تولید می‌کنند.
امیرحسین نظری بیان کرد: این واحدهای تولیدی ماسک سه لایه، دستکش یکبار مصرف پلاستیکی، لباس یکسره پزشکی، الکل اتانول، ژل و محلول ضدعفونی کننده دست، ضدعفونی کننده محیط و مایع دست شویی تولید می‌کنند.

وی گفت: میزان تولید این واحدها از زمان راه‌اندازی آنها که همزمان با شیوع کرونا بوده، ۱۰ هزار و ۹۰۰ عدد ماسک سه لایه، یک میلیون و ۹۵۹ هزار و ۳۲۰ عدد دستکش پلاستیکی، ۲۲۳ هزار و ۲۲۵ عدد لباس یکسره، ۱۰ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۳۳۸ لیتر الکل اتانول، ۹۹۶ هزار و ۶۴۰ کیلوگرم محلول ضدعفونی کننده،۴۱ هزار و ۲۵۶ کیلوگرم ضدعفونی کننده محیط و ۴۱ هزار و ۹۹۴ کیلوگرم مایع دستشویی بوده است.

رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا در خوزستان تلاش شد تا با تغییر کاربری خط تولید برخی واحدهای تولیدی و یا راه‌اندازی کارگاه‌های جدید تولید لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده، کمبود این کالاها در این استان برطرف شود.

وی گفت: هم اکنون میزان تولید این کالاها به اندازه‌ای است که خوزستان توانایی عرضه این کالاها به سایر استان‌ها را دارد و در تولید کالاهای بهداشتی و محافظتی خودکفا شده است.

ویروس کرونا از اوایل اسفند پارسال در خوزستان شیوع، و از اوایل اردیبهشت امسال شدت گرفته به گونه‌ای که اکنون خوزستان جزو استان‌های وضعیت قرمز در بحث کرونا است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار