شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
به نام آن که نامش، شفابخش است؛
شوشان - ابراهیم مکوندی(سکوت):

- در علم روان شناسی،به ترس شدید بیمارگونه، هراس یا فوبیا (Phobia) گفته می شود.

فوبیا،عبارت است از: نوعی بیمارگونه وپایدار از ترس در فرد،که باعث اختلال در زندگی روزمره وی می.گردد.در حالی که وی ،هیچ گاه در تماس با آن چه همواره از آن می ترسد.نبوده و یا شاید هیچ گاه،تا آخر عمر خویش،بدان برخورد نکند!

- هراس زدگی(فوبیا)،ترس نامعقول و شدید از یک موضوع ،یک رویداد و یا یک بیماری اتفاق نیفتاده است.در واقع،با این که فرد،می داند .ترس و هراسش،نامعقول و بیهوده است.ولی توانایی کنترل آن را ندارد.

- واما نکته ی اصلی ما در این مبحث،همین فوبیای بیهوده می باشد.که موجب مشکلات عدیده و بسیاری از جمله:مشکلات روحی و روانی،جسمی و اجتماعی را فراهم می آورد.که پیامدهای بسیار ناگوار و جبران ناپذیری  در افراد جامعه ، خصوصا در مواجهه با بیماری های واگیری و اپیدمیک ایجاد می نماید!!!

- حال پس از توضیحی مختصر از فوبیا، به بحث اصلی و علت نگارش این نوشتار ،می پردازیم.
- نیک می دانیم که برای مقابله با انواع بیماری ها،چگونه باید اقدام نماییم.که حوصله ی این مقال،نمی گنجد.

- لذا هدف از این نوشتار،آگاهی رساندن به مخاطبان و خوانندگان ارجمندم می باشد. که این مهم ،بردوشم سنگینی می نمود.و تعدادی از دوستان گرامیم نیز بسیار براین مهم تاکید می نمودند که نوشتاری دراین باره ، نگارش نمایم.

-لذا برآن شدم که درحیطه ی علم خویش،نکات کلیدی و مهمی را خدمت خوانندگان گرانقدرم،معروض دارم:

- همه می دانیم که کرونا ،یک ویروس بسیار خطرناک و بسیار مقاوم است.والبته که ناشناخته!
که براساس گزارش دست اندرکاران امر  و  پزشکان حاذقی که با ایشان مشورتی داشته ام.همگی براین نکته اذعان داشته اند که، شاید به جرات بگویم: تمام افراد جامعه ،دچار این ویروس خواهند شد.

یعنی صد در صد افراد ،به صورت مستقیم و غیر مستقیم، این بیماری را دریافت خواهند نمود.

ولی در افراد مختلف،شدت و ضعف دارد.یعنی برخی از افراد،از نظر قوای جسمانی و بنیه ی بدنی،مقاومت بیشتری دارند.که این افراد به صورت خفیف ، این بیماری در ایشان پدیدار می گردد.و در تعداد کمتری از افراد که بیماری زمینه ایی دارند و یا بنیه ی بدنی ضعیف تری نسبت بقیه دارند.کمی تشدید می گردد .

به طورکلی در بیش از هشتاد و پنج درصد انسان ها و افرادی که دچار این بیماری می شوند.بدون علایم ویا بسیار خفیف است که حتی شاید فرد ناقل،متوجه این موضوع که ویروس را دریافت کرده است.نگردد.و فقط کمی گلو درد و یا سردرد خفیف در ایشان بروز نماید.و در پانزده درصد دیگر نیز،ده درصد از ایشان بهبود میابند .و فقط پنج در صد از این افراد بصورت بسیار شدید دچار می شوند.که از این تعداد،فقط و فقط،رقم بسیار نازل سه درصدی است که متاسفانه ، جان خود را ازدست می دهند.

یعنی اگر آمار و ارقام مرگ ومیر های عادی و تصادفات جاده ایی و ...

را بررسی کنیم.به این نتیجه خواهیم رسید که این بیماری ،آنچنان که در رسانه ها ،بدان می پردازند.خطرناک و کشنده نیست.

- باری این آمار ارقام و مقدمه را ذکر نمودم. که پیش درآمد موضوع اصلی این نوشتار باشد.
همان طور که گفتیم:

فوبیا و ترس بیمارگونه،از یک رویدادی است که هیچ گاه ،اتفاق نیفتاده است.

در مقوله ی ویروس کرونا هم ،باید با اراده آهنین خویش ، اتکال به قدرت لایزال الهی و اعتماد به نفس،براین ویروس منحوس و خطرناک ، پیروز گردیم. باید نکات بهداشتی و دستورالعمل های بهداشتی مو به مو انجام دهیم.

ولی نکته در اینجاست:
هیچ گاه نترسیم 
هیچ گاه نترسیم
هیچ گاه نترسیم

تاکید اکید اینجانب،در شجاعت مقابله با هرگونه پیشامد و بیماری است. زیرا که  به فرموده ی بزرگان و کلام امامان معصوم(ع)، ترس،برادر مرگ است.

ترس بیهوده، ( فوبیا ) از بی ایمانی و عدم توکل به قدرت خداوندی سرچشمه می گیرد.

اگر با قلب آرام و توکل بر قدرت بی انتهای خداوند متعال،و البته با اعتماد بنفس خویش، روح و روان خودمان را برای مقابله با این بیماری ،آماده نماییم.

به شما قول می دهم که بزودی بر این بیماری ویروس منحوس،پیروز خواهیم گشت.

-:در پایان، متذکر می گردم که اینجانب در طول سالیان گذشته، بسیاری از بیمارانی که بیماری شدیدا مهلکی داشته اند را با سه نکته کلیدی و تاکیدی که به ایشان تذکر دادم. مشاهده نمودم .که به فضل و مدد الهی شفا یافتند. که در این بین، بیماران سرطانی و ... 
نیز وجود داشتند.

۱. به قدرت و مهربانی خداوند بزرگ، اعتماد کن
۲. روحیه ات را از دست نده.
۳. هیچ گاه، نترس و شجاع باش.

- پس، تاکید اینجانب به شما خوانندگان این نوشتار این است که اگر خدایی ناکرده،این ویروس منحوس،گریبان شما را گرفت.

اصلا و به هیچ عنوان،به دلتان و روح و روانتان، ترس بیهوده ،راه ندهید. فقط اعتماد به نفس داشته باشید. و نترسید و به قدرت لایزال الهی تکیه کنید.

- اینجانب به شما قول می دهم که با بکارگیری این سه مقوله ی مهم واساسی،تا پایان عمر پربرکت خویش،هیچ گاه ،هیچ بیماری نمی تواند شما را ازپای، درآورد.تا آن روزی که تقدیر الهی،فرا رسد.

پس روحیه ی خودتان را ، بالا ببرید وارتقا بخشید.و از هیچ چیزی ترس،به دل های مهربان و نازنینتان راه ندهید.

و این را بدانید که بزرگترین  و حاذق ترین پزشک و متخصص اراده،اعتماد به نفس و روحیه ی بالای شماست.در هنگام بیماری و حوادث روزگار...

سلامت و پیروز و بهروز باشید.

در پناه یزدان پاک، 
اللهم اشفع کل مریض.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار