اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
شوشان - نوید قائدی :
همه موجودات جاندار حتی در مراتب حیوانی خود دارای شعور و احساس و عاطفه هستند و مهم تر این که خلایق خداوند بزرگ و منان بوده و حتما در خلقت آن ها اهدافی نهفته است که ما از درک آن ها عاجز هستیم.
در این گرمای جانفرسای خوزستان به صدها دلیل موجه که در ذیل به آن اشاره ای می کنم از همه عزیزان تقاضا دارم در سیراب کردن حیوانات و خصوصا پرندگان با ساخت و تهیه آبشخورهایی در حد توان در حیاط منازل و تراس آپارتمان و حتی درب منازل و محیط های شهری و خارج شهر دریغ نکنید،این مهم با اندک هزینه و یا بدون هزینه مثلا با ضروف اضافه یا بطری های یکبار مصرف نوشابه و... با قرار دادن در محل های واجد شرایط و پر کردن آب به راحتی امکان پذیر است.
در خصوص غذا و دان دادن حیوانات و پرندگان در جنب آبشخورها با پسماندها و درو ریزهای غذایی پای سفره و نگهداشتن آن ها در نایلن و قرار دادن در محل مشخص به راحتی میسر است، شاید ندانید با ربع قرص نان خشک شده می توان قوت حداقل بیست پرنده را در طول روز تامین کرد.
حال که بحث به درازا کشید بگذارید تا مطلب موثق و سفارش شده از توصیه های ائمه معصومین در زمینه برای تبرک مطلب عرض کنم.
امیر مومنان فرمودند «پیامبر وضو می گرفت گربه ایی نزد او آمد پیامبر دانست که آن حیوان تشنه است، پیامبر ظرف آب را به سوی حیوان برد و آن آب را نوشید سپس پیامبر وضو گرفت.
در مطلبی دیگر از پیامبر معظم نقل شده که فرمود «در سفر معراج چون به بهشت می نگریستم زن گنه کاری را دیدم و از حالش پرسیدم گفته شد وی از کنار سگی تشنه برلب چاهی می گذشت او برای سیراب کردن آن حیوان چادر خود را به درون چاه آویخت و چون آب چاه به آن نفوذ کرد با فشردن آن بر دهان سگ آن را سیراب کرد و خدا هم او را با این عمل آمرزید.
همچنین از رسول خدا پرسیدند آیا نیکی کردن به حیوانات پاداش دارد؟ فرمود: آری برای خنک کردن هر جگر تشنه پاداشی است.
امام باقر می فرماید : خدای متعال سیراب کردن تشنگان را دوست دارد، و کسی که حیوان تشنه کام یا جز آن را سیراب کند خدا او را در روزی که جز سایه او نیست در سایه عرش خود جای می دهد.
امیر مومنان در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که مهمان دخترش ام کلثوم بود، درباره مرغابی خانه به دخترش فرمود: دخترم، موجودی را که دربند کرده ایی زبانی ندارد تا هر گاه تشنه یا گرسنه شد نیاز خویش را بیان کند، پس خوراک و آبش را به موقع تامین کن یا آن را رها کن تا از گیاهان صحرا بخورد.
باشد که که در پناه حق و با توجه به توصیه های موکد بزرگان دین و با همت والای شما عزیزان با خدمت به حیوانات در حد توان با تامین حداقل آب و دان آن ها با دور ریز خوراک خود، خیر و برکت و آمرزش نصیب همه ما شود و دل های ما به نور محبت و لطافت آغشته شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار