اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
مدیرگروه سلامت خانواده مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد:
مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان از شناسایی بیش از ۱۵۰۰ سالمند و ۷۶ کودک مبتلا به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد.
دکتر مژگان قاسمی اظهار کرد: ابتدای شیوع ویروس کرونا، برنامه عملیاتی مقابله با کرونا در مدیریت سلامت خانواده مرکز بهداشت خوزستان تدوین شد و بسیاری از اقدامات پیشگیرانه را قبل از اعلام وزارت، اعمال کردیم. بسیاری از پیگیری‌ها و مراقبت‌ها تلفنی و به صورت نوبت‌دهی برای حضور در مراکز بهداشت انجام شد تا از تجمع مراجعین در پایگاه‌های بهداشتی جلوگیری شود.

وی افزود: تعداد دفعات مراقبت مادران و کودکان به صورت حضوری در مراکز و پایگاه‌ها را کاهش دادیم و پیگیری‌های مراقبت‌ها خصوصاً در موارد ابتلا به بیماری‌های مزمن به صورت تلفنی انجام شد. در ابتدای شیوع کرونا، مادران باردار برای حضور در مراکز درمانی و انجام زایمان ترس داشتند که در این زمینه آموزش‌های فراوانی داده شد.

مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان گفت: یکی دیگر از مشکلات ما، ابتلای مادران باردار به کرونا بود که در همین رابطه روند شناسایی و درمان این مادران با هماهنگی هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ساماندهی شد تا کمترین خطر متوجه مادران باردار شود.

قاسمی ادامه داد: با شیوع کرونا در مرحله اول، تمامی مادران باردار غربالگری شدند و سپس غربالگری سایر گروه‌های سنی انجام شد که خوشبختانه در مرحله اول صددرصد مادران باردار و سالمندان و ۹۵ درصد جوانان، نوجوانان و میانسالان غربالگری شدند. در مرحله دوم غربالگری که مخصوص گروه سنی بالای ۱۵ سال بود، ۹۸.۶ درصد مادران باردار، ۸۲.۲ درصد جوانان و نوجوانان، ۷۵.۹ درصد میانسالان و ۹۵.۲ درصد سالمندان غربالگری شدند.

وی افزود: در خانوارهایی که یک مورد مثبت کرونا داشتند نیز مادران باردار، سالمندان و کودکان را شناسایی و پیگیری کردیم؛ در این خانوارها یک هزار و ۳۰۷ کودک، ۲۰۱ مادر باردار و ۲ هزار و ۷۴۶ سالمند غربالگری شدند.

مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: در مجموع در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۲۵۵ مادر باردار مثبت و مبتلا به کرونا شناسایی شدند و چهار مورد مرگ مادر باردار به دلیل کرونا رخ داده است. همچنین یک هزار و ۵۱۶ سالمند و ۷۶ کودک مثبت شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع مادران کرونا مثبت، ۴۸ نفر زایمان کردند و سه نوزاد مثبت بودند.

قاسمی تصریح کرد: در ۳۰ مرکز نگهداری که چهار مرکز از این تعداد، سرای سالمندان بود، مراقبت‌ها انجام شد و تاکنون ۴۵ سالمند کرونا مثبت در سرای سالمندان شناسایی شده‌اند که چهار نفر از این افراد فوت کردند.

مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: در مجموع ۵۶ پایش حضوری مشترک توسط تیم‌های بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها، بهبود تغذیه، سلامت روان، پزشک عمومی و مراقب سلامت انجام شد که در این پایش‌ها مشکلات شناسایی و با کمک و همکاری بهزیستی رفع شده است.

قاسمی عنوان کرد: ۳۲۱ حوزه امتحانی در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز داشتیم که قبل از برگزاری امتحانات، تیم بهداشتی بر اساس چک لیست‌ها و پروتکل‌های وزارتی ارزیابی‌های این حوزه‌ها را انجام دادند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار