شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۰

مديرعامل انجمن زيست‌محيطي اتحاد كارون بر لزوم كاهش ميزان توليد زباله در مبداء تاكيد كرد.

امين كعبي‌نيا با اشاره به مضرات پسماندهاي شهري براي محيط زيست، اظهار كرد: در اين زمينه بايد براي كاهش ميزان پسماندهاي توليدي شهروندان تمركز شود و با فرهنگ‌سازي و آموزش شهروندان اقداماتي در اين جهت انجام شود.

وي با بيان اينكه حجم زيادي از پسماندهاي شهري توسط شهرونداني توليد مي‌شود كه دانش و فرهنگ زيست‌محيطي بالايي ندارند، افزود: براي كاهش مشكلات زيست‌محيطي ناشي از پسماندهاي شهري بايد تلاش كنيم كه ميزان توليد زباله در مبداء كاهش يابد.

كعبي‌نيا با اشاره به اينكه موسسه زيست‌محيطي اتحاد كارون در سال‌هاي 84 و 85 مجري طرح آموزش و فرهنگ‌سازي در زمينه حفاظت از محيط زيست بوده است، تصريح كرد: پس از آموزش شهروندان، ساختار ديگري بايد اجرايي شود تا پروژه آموزش و فرهنگ‌سازي به نتيجه برسد، ولي به دليل ناهماهنگي اين ساختارهاي اجتماعي مقوله آموزش شهروندان به نتيجه نرسيد.

اين فعال محيط زيست با اشاره به دفع بي‌رويه فاضلاب و رهاسازي پسماندها در رودخانه‌ها، ادامه داد: در حال حاضر در بيشتر مناطق استان دفع فاضلاب به صورت اصولي انجام نمي‌شود و شاهد رهاسازي بي‌رويه فاضلاب‌هاي صنعتي، شهري و در برخي موارد پسماندهاي بيمارستاني در رودخانه كارون هستيم. برخي كارگاه‌هاي صنعتي موجود در شهر اهواز و تعميرگاه‌هاي خودرو پسماندهاي خود را در شبكه فاضلاب شهري رها مي‌كنند؛ در پسماند اين مراكز معمولا مواد خطرناكي مانند انواع روغن‌ها، بنزين سوخته و مواد شوينده شيميايي وجود دارد و ورود آنها به فاضلاب و سپس به رودخانه كارون مي‌تواند براي محيط زيست بسيار خطرناك باشد.

وي اظهار كرد: براي افزايش آگاهي شهروندان لازم است هزينه‌هايي كه بابت جريمه آلوده كردن محيط زيست از صنايع و كارگاه‌هاي صنعتي موجود در مناطق مختلف شهر از سوي اداره‌كل حفاظت محيط زيست دريافت مي‌شود، براي آموزش و حل مشكلات زيست‌محيطي همان منطقه هزينه شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار