اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به مراحل در حال انجام تامین آب روستاهای "بیت رسن" و "محارب" شوش از تامین آب پایدار این دو روستا در روزهای آینده خبر داد.
صادق حقیقی‌پور در خصوص وضعیت آب شرب دو روستای بیت رسن و محارب از توابع بخش فتح‌المبین شوش که در یک ماه گذشته با قطع آب مواجه هستند، اظهار کرد: روستای بیت رسن دارای حدود ۸۵ خانوار است؛ آب این روستا قبلا از طریق یک حلقه چاه تامین آب می‌شد که متاسفانه جداره چاه ریزش کرد و برداشت آب میسر نیست.

وی افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده برای این چاه، در حال حاضر از طریق تانکر سیار آبرسانی به روستای بیت رسن در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: کارشناسان آبفا در بازدیدهای میدانی، جایگزینی منابع تامین آب از جمله منابع آب زیرزمینی و سطحی را ارزیابی کردند و نتیجه نشان داد امکان فراهم کردن آب از این منابع به هیچ عنوان وجود ندراد و تامین آب باید از خط آبرسانی غدیر (کانال پای پل) انجام شود.

حقیقی‌پور بیان کرد: همکاری شایسته‌ای از سوی فرماندار شوش و بخشدار فتح‌المبین در این زمینه با آبفا انجام و مجوزهای لازم برای برداشت آب از کانال پای پل از سازمان آب و برق خوزستان اخذ شد.

وی افزود: بخش عمده از امور از جمله تامین ابنیه، احداث سازه‌های ضروری از جمله اتاق ایستگاه پمپاژ و اتاق کلرزنی و دیگر ملزومات انتقال آب از کانال در راستای برقرار کردن آب روستا انجام شده است.

مدیرعامل آبفای خوزستان بیان کرد: خط انتقال ۱.۵ کیلومتری به صورت ضربتی جهت اتصال به خط انتقال آب به روستای بیت رسن اجرایی خواهد شد و برنامه‌ریزی آن انجام شده است.

وی در خصوص وضعیت آبرسانی به روستای محارب نیز گفت: این روستا با حدود ۷۰ خانوار یکی دیگر از روستاهای بخش فتح‌المبین است که به دلیل شکستگی خط انتقال، دچار قطعی آب شده است.

حقیقی‌پور اظهار کرد: البته محل تامین آب روستای محارب از روستای بیت رسن مجزا و از کانال پای پل (خط آبرسانی غدیر) است. در حال حاضر همکاران آبفا در شوش، آبرسانی را توسط تانکرهای سیار انجام می‌دهند.

وی گفت: تا فردا شکستگی ایجاد شده در خط انتقال آب به روستای محارب که در دست تعمیر است، انجام می‌شود و معضل پیش آمده مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان ضمن تشکر از صبر و شکیبایی اهالی دو روستای محارب و بیت رسن افزود: به مردم این دو روستا اطمینان می‌دهیم که به زودی شاهد پایداری تامین آب خواهند بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار