اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان این‌که سال گذشته ۱۰۴ هزار و ۹۶۵ نوآموز در طرح سنجش نوآموزان شرکت کردند، گفت: استان خوزستان در سنجش سلامت نوآموزان دومین استان در کشور پس از استان خراسان رضوی بود اما در بحث تعداد ارزیابی پیش دبستانی‌ها استان اول کشور بودیم.
علی ممبینی، امروز ( ۲۵ تیر) در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارکرد:  در طرح سنجش، کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش، شناشایی انواع مشکلات دانش آموزان در ۱۳ زمینه و شناسایی کودکان با نیازهای ویژه جزو اهداف مدنظر ما هستند و هدف آخر که مهم‌ترین هدف است، ایجاد شناسنامه الکترونیکی است که شامل اطلاعات سلامت و بهداشت دانش‌آموز است. 

وی افزود: سال گذشته ۱۰۴ هزار و ۹۶۵ نوآموز در طرح سنجش نوآموزان شرکت کردند که در سنجش سلامت نوآموزان، دومین استان در کشور پس از استان خراسان رضوی بودیم اما در بحث تعداد ارزیابی پیش دبستانی‌ها، استان اول کشور بودیم. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: از تعداد کل نوآموزانی که سال گذشته سنجش شدند، ۸۷ هزار و ۸۹۵ نفر در پایگاه‌های سنجش بدون مشکل تشخیص داده شدند و برای ثبت‌نام به مدارس معرفی شدند. همچنین ۱۷ هزار و ۶۹ نوآموز مشکوک به مشکل بودند که باید به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شدند که از این تعداد نیز ۶هزار و ۸۳۷ نفر مشکوک به مشکل بینایی، ۲ هزار و ۱۰۴ نفر مشکوک به مشکل شنوایی، ۷ هزار و ۹۰۱ نفر مشکوک به مشکل آمادگی تحصیلی (هوش)، ۲۲۷ نوآموز ارجاع جسمی-حرکتی داشتیم و ۱۱۴ نوآموز برای درمان بیماری اوتیسم ارجاع شدند. 

ممبینی ادامه داد: بر اساس آمار شش پایه ابتدایی، نزدیک ۳۰ هزار دانش آموز دیرآموز در این مقطع در خوزستان وجود دارد که این دانش آموزان در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و باید برنامه‌هایی برای این دانش آموزان تدوین کنیم تا از افت تحصیلی آن‌ها جلوگیری شود. 

وی در خصوص تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت توآموزان، گفت: سال گذشته ۵۷ پایگاه سنجش سلامت داشتیم اما امسال با توجه به شیوع کرونا و لزوم حفظ فاصله فیزیکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ۷۰ پایگاه سنجش سلامت نوآموز داریم. همچنین سال گذشته روزانه هر پایگاه ۴۲ نوآموز را سنجش می‌کرد اما امسال روزانه تنها ۲۰ نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت پذیرفته می‌شوند. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان این‌که سنجش نوآموزان عشایری به صورت صد درصد رایگان انجام می‌شود، تصریح کرد: ۱۰ درصد نوآموزان به صورت نیم‌بها و پنج درصد رایگان سنجش می‌شوند. اما سال گذشته سنجش سلامت نوآموزان سیل‌زده کاملا رایگان بود. 

ممبینی با اشاره به وضعیت فضای آموزشی، افزود: اکنون پنج مدرسه خیرساز مشارکتی در شهرستان‌های باوی، کارون، ناحیه ۴ (اوتیسم)، بهارستان اهواز و یک مدرسه در اهواز نیمه‌تمام و در حال ساخت هستند که امیدواریم با بهره برداری رسیدن این فضاهای آموزشی تا حد زیادی مشکلات فضای آموزش و پرورش استثنایی حل خواهد شد. 

وی در پایان گفت: خوشبختانه مدارس استثنایی را در بیشتر نقاط شهری استان توسعه دادیم و اکنون به دنبال تخصصی کردن آن‌ها هستیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار