اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
مدیرنمایندگی شرکت توسعه ذرت کشور در خوزستان گفت : تولید ذرت دانه‌ای وعلوفه‌ای خوزستان درافق سال ۱۴۰۴ از ۱.۴میلیون تن فعلی به ۳.۲میلیون تن خواهد رسید.
محمد قاسمی‌نژاد افزود: تا پنج سال آینده تولید ذرت دانه‌ای در خوزستان از ۴۰۰هزارتن فعلی به ۱.۲ میلیون تن و ذرت علوفه‌ای از یک میلیون تن فعلی به ۲ میلیون تن خواهد رسید.

وی گفت: تا پنج سال آینده سطح زیرکشت ذرت از ۷۰هزار هکتار فعلی به ۱۵۰هزار هکتار افزایی می‌یابدکه به همت کشاورزان پرتلاش استان به این سطح زیرکشت خواهیم رسید.

قاسمی نژاد با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناسب خوزستان درتوسعه کشت ذرت افزود: با تغییراتی در شیوه کشت ، توسعه کشت ذرت در مناطق مرکزی و غربی استان و استفاده از بذر مطلوب و سازگار با شرایط اقلیمی خوزستان به میزان تولید ذرت در پنج سال آینده خواهیم رسید.

مدیرنمایندگی شرکت توسعه ذرت کشور در خوزستان با بیان اینکه در دهه‌های اخیر تنها از یک رقم بذر ذرت در خوزستان استفاده شده در حالی که عمر هر رقم بذر حداکثر پنج سال است افزود: برای بهبود تولید ارتقای عملکرد در واحد سطح باید از بذرهای جدید و متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی خوزستان استفاده شود.

قاسمی نژاد افزود:عمر استفاده از ارقام بذر ذرت در خوزستان حتی از یک نسل بیشتر است از این ضرورت دارد با کارهای آموزشی ، ترویجی ، تحقیقی و تقویت بینه مالی کشاورزان ، به سمت استفاده از بذرهای جدید که عملکرد مناسبی داشته باشند برویم.

مدیر نمایندگی شرکت توسعه ذرت کشور در خوزستان به اهمیت تولید ذرت در خوزستان در امنیت غذایی کشور اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۴ سطح زیرکشت دانه های روغنی در خوزستان به ۱۳۰هزار هکتار و تولید آن به ۲۷۰هزار تن خواهد رسید.

کشت ذرت دانه‌ای وعلوفه‌ای در خوزستان در۲ فصل زمستان و تابستان کشت می‌شود که این در کشور بی‌نظیر است.

ذرت علوفه‌ای خوزستان به دلیل کیفیت و قیمت مناسب برای استفاده به دامداری‌های صنعتی بیشتر استان‌های ارسال می‌شود.   

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش ۲۹۰هزار میلیارد ریال از نظر میزان تولید ، رتبه نخست کشوری را دارد.

گندم ، برنج ، نیشکر ، خرما ، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای ، چغندرقند ، کلزا ، کنجد ، محصولات جالیزی و صیفی و مرکبات از مهمترین تولیدات زراعی و باغی خوزستان است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار