اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
امام جمعه ماهشهر:
امام جمعه ماهشهر با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه بشری به الگو گرفتن از این دو بزرگوار به ویژه در خصوص تشکیل خانواده، باید جریان و شرایط ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نقل شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی اظهارکرد: برای تداوم بهتر زندگی دخترها باید مهارت‌های زندگی مشترک را بیاموزند و پسرها نیز آمادگی ازدواج را داشته باشند و فکر نکنند ازدواج  و زندگی مشترک هیچ مشکلی ندارد.

وی با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه بشری به الگو گرفتن از این دو بزرگوار به ویژه در خصوص تشکیل خانواده، باید این روز زنده نگه داشته شود و جریان و شرایط ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نقل شود.  

وی در خصوص تعویق ازدواج برخی جوانان به دلیل شیوع کرونا، افزود: با توجه به شیوع کرونا در جهان به تدریج باید خود را با شرایط کرونا تطبیق دهیم.

امام جمعه ماهشهر با اشاره به مشکلاتی از قبیل اشتغال و تورم نیز گفت: نباید توقعات بالا باشد و قسمتی از مشکلات با ساده زیستی قابل حل است.

غبیشاوی تصریح کرد: ملاک ازدواج باید مسائل معنوی معرفتی باشد. زمانی که امام علی (ع) به خواستگاری حضرت فاطمه زهرا (س) رفتند، پیامبر (ص) به دخترشان فرمودند، امام علی (ع) از نظر مالی فقیر است اما سرشار از ایمان است. ایمان زندگی را شیرین می‌کند، بنابراین باید بیشتر اهمیت ایمان، معرفت و فرهنگ دینی درک شود.

وی اضافه کرد: جوانان باید بدانند اگر همدل باشند و عشق‌شان ماندگار باشد، سختی‌ها نیز قابل تحمل است اما اگر مسائل معنوی، معرفتی و توکل به خدا کم‌رنگ شود، تحمل مشکلات بسیار سخت می‌شود.

امام جمعه ماهشهر با اشاره به عوامل عدم ازدواج جوانان نیز گفت: هزینه‌های بالا، مهریه‌های سنگین و بی‌کاری جوانان می‌توانند مانع ازدواج جوانان شوند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار