اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
شوشان / نوید قائدی:
  
بسیاری از معابر پر تردد، نقاط حساس مانند تقاطع ها و محل دورزدن مسیرهای شهری و میدان ها به دلیل وارد آمدن نیروهای برشی حاصل از ترمز ماشین ها و همچنین عدم اجرای صحیح زیرسازی و رویه های آسفالتی و همچنین بالا بودن میزان متوسط دمای محیط در حداقل شش ماه سال سبب می شود رویه های آسفالتی دچار آسیب های متنوع و جدی شوند که عبور و مرور وسایل نقلیه را با مشکل مواجه می کنند، که البته شرح تخصصی ایرادهای آسفالت خارج از حوصله این نوشتار است.

چند سالی است که رویه و رویکرد ایجاد رویه های راه در کشور به دلایل چندی مانند مزیت های اقتصادی،زیست محیطی و هزینه ای و فنی تغییر کرده و دستورالعمل و آیین نامه هایی جهت بهره بیشتر از بتن های غلطکی به جای رویه های آسفالتی منتشر و اعلام شده است.

با تحقیق در اخبار می توانید پروژه ها و پایلوت هایی که در مسیرهای برون شهری و معابر درون شهری در بعضی از استان های کشور انجام شده است را بیابید.در استان خوزستان هم در محافل علمی و در بین شرکت های مهندسین مشاور با تخصص راهسازی و تعدادی از عوامل اجرایی و صاحب نظران موضوع مطرح و حتی در قالب سمینار و پیشنهاد ارائه شده است اما تا کنون نتیجه ملموس و قابل رویتی نداشته است یا حداقل نگارنده بی خبر است.

یکی از مشکلات شهرداری اهواز عدم توانایی ترمیم و بهسازی معابر خصوصا در محل های مذکور است،نیاز به آوردن مصداق نیست چون با چند ساعت گردش میدانی در معابر به راحتی می توان محل های مورد نظر را یافت.

پیشنهاد می شود شهرداری اهواز با تشکیل یک تیم کارشناسی با کمک گرفتن از مهندسین مشاور مجرب درون استانی که دارای تخصص راه سازی و ترافیک هستند،محل های مناسب جهت ترمیم و بهسازی معابر با اجرای بتن غلطی به جای رویه آسفالتی اقدام نماید،در این طرح که هزینه اجرا تفاوت چندانی با رویه آسفالتی ندارد و تامین مصالح و اجرای آن آسانتر از آسفالت و تقریبا با همان ماشین آلات پخش رویه های آسفالتی خواهد بود،ولی می توان بسیاری از مشکلات جمع شدگی و شیارزدگی آسفالت را حداقل در فصول گرم سال برطرف و صرفه جویی بالای اقتصادی را برای شهرداری رقم زد.

جهت اجرایی کردن این طرح مهم که به نفع عموم شهروندان است بهتر است شورای اسلامی شهر اهواز و صاحب نظران ورود و شهرداری را ملزم به انجام این طرح اقتصادی و با دوام نمایند.

من ا... التوفیق
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار