اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
شوشان - هوشنگ نوبخت :
تنها دقایقی ایستادن روی پل نادری اهواز و نگاه به سواحل شرقی و غربی کارون خسته و بد رنگ، کافی است تا ده ها علامت سوال بی پاسخ و تناقض آزار دهنده و عذاب وجدان شدید ذهن شما را درگیر کند.
تناقض قد کشیدن کاخ هایی بلند با شیشه های دودی و تابلوهایی برافراشته که شبانه روز به صورت مردم مظلوم اهواز چشمک می زنند و نام بانک ها و شعارهای خوشگل شان را به رخ رهگذرانی می کشانند که در به در دنبال یک چهاردیواری قدیمی اند برای زندگی کردن.

بانک هایی که از پول جیب همین مردم ارتزاق می کنند، بانک هایی که در حکومت اسلامی، پسوند بانکداری اسلامی را نیز یدک می کشند اما صدای اعتراض مراجع تقلید دنیای اسلام را هم درآورده اند.

بانک هایی که با یک کنجکاوی ساده متوجه می شوید که بیش از 60 درصد مدیران ارشدشان هم غیر بومی و دست نشانده های منابع ثروت و قدرت اند و به هیچ احدی هم در خوزستان پاسخگو نیستند (مراجعه به آرشیو صحبت ها و گلایه های شدید استاندار خوزستان از بی اعتنایی و کم کاری بانک های خوزستان در بسیاری از موارد و بحران ها یکی از همین موارد است).
بانک هایی که شما کمتر ردی از خدمات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی شان در مناطق محروم استان و کلانشهر اهواز هستید.
بانک هایی که سالی یکبار هم نشست خبری برگزار نمی کنند تا پاسخگوی شبهات و سوالات و عملکرد خودشان در قبال تعهدات شان به دولت و ملت باشند.
بانک هایی که به جای خدمات شایسته به مردم که صاحبان و مالکان اصلی سرمایه هایشان هستند به بازارهای بزرگ و کلان معاملاتی و تجاری وارد شده اند که گاه در اخبارهای سراسری نیز شاهد لو  رفتن گوشه ای از دارایی های پیدا و پنهان شان هستیم.
آری، کافی است تنها دقایقی روی پل نادری اهواز بایستید و به چپ و راست تان نگاه کنید.  سواحلی که تنها جای به اصطلاح تفریحی و نسبتا زیبای کلانشهر اهواز  هستند و باید مکان ساخت تالارها، رستوران ها، هتل ها و مراکز تفریحی برای جذب حداقلی گردشگران به اهواز باشند را برج ها و کاخ های بانک هایی اشغال کرده اند که پشت همین ساختمان ها  پر از آدم های کوخ نشینی است که به اجبار و برای گذران زندگی و دادن سودهای کلان اندک وام هایی که از همین بانک ها گرفته اند، مجبورند بساط دست فروشی پهن کنند.

امیدورام مراجع نظارتی و سیستم قضایی استان و کشور که با عملکرد اخیرشان بوی خوش عدالت را به مشام جامعه رسانده اند هر چه سریعتر به این تناقض شدید و آزار دهنده ی کاخ سازی های فراوان در کنار کوخ نشینان مظلوم اهواز ی ورود کنند و به افکار عمومی پاسخ دهند که اینهمه رفاه و ساخت و ساز و بریز و بپاش های آنچنانی از کجا آمده اند؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار