اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
لزوم عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در شرایط شیوع کرونا
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: پروتکل‌هایی مانند رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک، حق قانونی افراد بر گردن دیگران است؛ یعنی اگر فردی ماسک نزند، حق قانونی تمام افرادی که در تماس و ارتباط نزدیک با وی هستند را ضایع کرده است.
دکتر شاپور مسعودی‌فر با اشاره به مسئولیت اجتماعی هر فرد در شرایط کرونا، اظهار کرد: در بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، چند نکته وجود دارد که برخی از این موارد فردی و برخی نیز مسئولیت فرد نسبت به اجتماع هستند؛ هر چند نکاتی مانند شست‌وشو یا ضدعفونی مرتب دست‌ها در جلوگیری از گسترش بیماری تاثیرگذار است اما سود رعایت این نکات نیز برای خود فرد است.

وی افزود: پروتکل‌هایی مانند رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک، حق قانونی افراد بر گردن دیگران است؛ یعنی اگر فردی ماسک نزند، حق قانونی تمام افرادی که در تماس و ارتباط نزدیک با وی هستند را ضایع کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۸۰ درصد موارد ابتلا به کرونا بدون علامت یا با علائم خفیف هستند و درصد قابل توجهی از مبتلایان بدون مصرف دارو بهبود می‌یابند.

وی افزود: در این شرایط، برخی از موارد مثبت کروناویروس، ماندن در خانه را رعایت نمی‌کنند. با توجه به کاهش شدت بیماری یا به دلیل تعدد بیماری و ابتلای تعداد زیادی به کرونا و بهبود آن‌ها، افراد مثبت کرونا بعد از گذشت چند روز و با فروکش علائم بیماری، فکر می‌کنند می‌توانند در جامعه حضور پیدا کنند و از قرنطینه خانگی خارج می‌شوند، در حالی که این مساله بسیار خطرناک است و حق دیگران را ضایع می‌کند.

مسعودی‌فر با اشاره به چگونگی افزایش مسئولیت‌پذیری در اجرای مسئولیت اجتماعی توسط مردم، گفت: در طول سال‌ها در مورد هیچ بیماری در چنین برهه زمانی کوتاهی، تا این حد اطلاعات به مردم داده نشده است؛ آنچه مسئولان باید به مردم منتقل کنند، انجام شده است؛ اطلاعات در اختیار مردم قرار گرفته و همه دستورالعمل‌های بهداشتی برای آن‌ها تبیین شده است اما این دانش باید به عمل تبدیل شود.

وی افزود: ما در فاصله بین آگاهی و عمل مشکل داریم و وظیفه مسئولان این است که این موضوع را بیشتر تبیین کنند و جامعه نیز به وظیفه خود عمل کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار