شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز:
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز گفت: مراودات و فعالیت‌های تجاری فعالان اقتصادی در بازار عراق باید از حالت سنتی خارج و ساماندهی شود تا شاهد رشد صادرات به عراق باشیم.
محمد نجفیان اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، بخش خصوصی خوزستان مشکلات مشابه و یکسانی با دیگر استان‌های کشور دارد.

وی افزود: عمده این مشکلات در بخش‌های امور مالیاتی و بیمه هستند که باید با جدیت و نگاه مثبت دولت مورد بررسی قرار بگیرند و حل شوند زیرا بخش خصوصی شرایط سختی متحمل شده است.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان یکی از دغدغه‌های مشترک در انجام فعالیت‌های تجاری ویژه استان‌های مرزی کشور است، گفت: ۱۴۵ عضو حقیقی و حقوقی اتاق بازرگانی اهواز با این مشکل روبه‌رو هستند و تنها بخشی از آن‌ها موفق به رفع تعهدات خود شده‌اند.

وی عنوان کرد: بخش دیگری از این افراد که عمدتا اشخاص حقیقی ساکن شهرهای مرزی استان خوزستان هستند، تاکنون به دلایل مختلف از جمله فعالیت تجاری سنتی با کشور عراق، تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی و تعدد دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها نتوانسته‌اند نسبت به تعهدات پیمان‌سپاری ارزی اقدام کنند.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: مراودات و فعالیت‌های تجاری فعالان اقتصادی در بازار عراق باید از حالت سنتی خارج و ساماندهی شود تا شاهد رشد صادرات به عراق باشیم.

نجفیان بیان کرد: در نیمه اول سال ۹۷ اعلام شد که صادرات به کشورهای عراق و افغانستان نیاز به بازگشت ارز ندارد اما به دلیل تعدد بخشنامه‌ها، امروز صادرکنندگان مشمول طرح پیمان‌سپاری ارزی شده‌اند و مشکلات متعددی برای آن‌ها به وجود آمده است.

وی افزود: از دولت درخواست داریم که رفع این مشکل، در راستای رونق مجدد صادرات محصولات تولیدی به خارج کشور به ویژه به عراق و افغانستان مورد رسیدگی قرار بگیرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار