اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
رییس سازمان صمت خوزستان:
نظری: نوسانات نرخ ارز و تحریم‌های خارجی تاثیر منفی بر بازار و قیمت کالاها گذاشته اند با این وجود بازرسی سازمان صمت استان نهایت تلاش خود را برای کنترل افزایش قیمت کالا و رصدتخلفات در بازار انجام می‌دهد.
امیرحسین نظری دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: سایر دستگاهها نیزباید در کنترل قیمتهای بازار با این سازمان همکاری داشته باشند، نرخ نهاده‌های دامی و قیمت گوشت و مرغ در بازار در حال افزایش است که برای کنترل قیمت این کالاها نیاز است دستگاه‌های دیگر نیز همچون جهاد کشاورزی با این سازمان همکاری بیشتری داشته باشد.

وی افزود: قیمتهای اغلب کالاهای خارجی چون با نوسان قیمت ارز  ارتباط مستقیم دارند، افزایش یافته اند.

در ادامه این نشست معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گفت: قیمت اغلب کالاها در بازار در حال افزایش است هر چند سازمان صمت نظارتهای بیشتری در سطح بازار برای کنترل قیمت انجام می دهد  با این وجود نیاز به همکاری هر چه بیشتر تمامی دستگاه ها داریم.

بهرام جباری ادامه داد: موز و حبوبات از جمله کالاهایی هستند که قیمت آنها در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت نهاده های دامی تا ۸۰ هزار ریال افزایش یافته است که این موضوع بر قیمت مرغ و گوشت تاثیر خواهد داشت و باید به فکر تامین این نهاده ها در استان باشیم.

در ادامه این نشست مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان بیان کرد: ۶۰۰ تن سهمیه مرغ و ۱۲۰ تن سهمیه مرغ برای محرم امسال به استان اختصاص داده شده  که بعد از توزیع سهمیه موجود در استان توزیع این سهمیه نیز آغاز خواهد شد.

حمید بدوی بیان کرد: برای کمیته امداد امام (ره) و نیروی انتظامی سهمیه رایگان گوشت و مرغ در نظر گرفته شده اما متاسفانه تاکنون این سهمیه توسط عاملان مربوطه جذب نشده است.

اختصاص ۲هزار تن برنج هندی به خوزستان برای ایام محرم

مدیرخدمات بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: ۲ هزار تن برنج هندی به خوزستان برای ایام محرم اختصاص یافته است که تاکنون ۸۰۷ تن از آن توزیع شده است و تا ۲۲ مهر ماه باید این میزان برنج در استان  توزیع شود.

احمدرضا مریدالسادات اظهار داشت: ۲هزار و ۹۴۲ تن شکر خانوار و صنف و صنعت در سهمیه شهریورماه به استان اختصاص یافته است که ۹۸۰ تن از این میزان باقی مانده است.

وی در ادامه با اشاره به ذخایر کالا در استان گفت: یکی از کالاهای ذخیره شده در استان گندم است که در حال حاضر در انبارهای خوزستان ۵۸۲ هزار تن گندم ذخیره شده و تا اردیبهشت ماه سال آینده این ذخیره گندم ماندگار است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار