اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
در هفته گذشته انجام شد
دبیرکل اتاق بازرگانی اهواز از صادرات ۱۶ هزار و ۹۱۹ تن انواع کالاهای ایرانی از مرز چذابه در یک هفته گذشته خبر داد.
محمد نجفیان با اشاره به روند صادرات کالا از مرز چذابه به کشور عراق اظهار کرد: در یک هفته گذشته ۱۶ هزار و ۹۱۹ تن انواع کالا شامل مصالح ساختمانی، تولیدات کشاورزی و مواد خوراکی از مرز چذابه به کشور عراق صادر شده است.

وی با اشاره به روند مطلوب صادرات به عراق افزود: این میزان صادرات در این بازه زمانی توسط یک هزار و ۱۴۲ کامیون ایرانی انجام شده است.

دبیرکل اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه کالاهای حمل‌شده به مرز چذابه از طریق ۴۷۷ کامیون عراقی به داخل خاک این کشور بارگیری شد، گفت: تفاوت بین کامیون‌های ورودی و خروجی به دلیل نحوه بارگیری و افزایش تناژ این خودروها است.

نجفیان با اشاره به محدودیت واردات ۲۹ قلم محصولات کشاورزی از طریق مرزهای جنوبی کشور عراق، گفت: به‌ این دلیل، بیشتر صادرات محصولات کشاورزی از طریق مرز چذابه شامل پیاز و میوه است.

نجفیان ادامه داد: در یک هفته گذشته مواد خوراکی از جمله رب گوجه فرنگی، خیارشور و ترشی، کشمش، بیسکوییت و شکلات و همچین ظروف شیشه‌ای و بلور، اکسید آهن، موکت و گلیم فرش، رول پلاستیکی، مصنوعات پلاستیکی، یونولیت، گرانول و مبلمان به عراق صادر شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در روزهای اخیر تعلیق کارت‌های بازرگانی برخی تجار ایرانی فعال در مرز چذابه به دلیل عملی نشدن بخشی از تعهدات آن‌ها در بازگشت ارز صادراتی مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸، باعث کاهش میزان فعالیت صادراتی در این مرز شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار