اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
حیف شد!
محمد کیانوش راد / شوشان:

رفاقت و دوستی باحمیدرضا نوربخش از خوانندگان بنام آواز ایرانی و رییس خانه موسیقی ، زمینه و فرصتی بودتا پس از دوم خرداد ۷۶ فرصت دعوت و حضور برخی از چهره های  موسیقی اصیل ایرانی در اهواز فراهم گردد . 

پرویز مشکاتیان ، حمیدرضا نوربخش ، شهرام ناظری ، حسام الدین سراج ، جلیل عندلیبی و ...که  توسط معاونت دانشجویی دانشگاه شهید چمران دعوت شدند . 

اجرای کنسرت های بینظیر در سالن پنج هزارنفری دانشکده تربیت بدنی دانشگاه  پرداختند . رخدادی فراموش نشدنی و کم نظیر در خوزستان رقم خورد . 

چند سال بعد که دیگر مسولیتی در دانشگاه نداشتم ، حسین علیزاده را به خوزستان دعوت کردیم ، اما متاسفانه تجربه  تلخ سنگ اندازی  و بهانه تراشی یکی از مسولین که در تدین وتشرع زبانزد بود مانع حضور استاد حسن علیزاده ، از مفاخر موسیقی ایرانی گردید و بلیط های سفر لغو شد . 

با روی کار آمدن شورای شهر سوم در اهواز ، یکی از پرسنل علاقمند  شهرداری با اشتیاق و مجددانه از من می خواست تا زمینه حضور استاد شجریان‌ را در اهواز فراهم سازم . می گفت شورا و یا حداقل برخی اعضا و شهرداری حمایت خواهند کرد . من نیز مشتاقانه از طریق حمیدرضا نوربخش که اکنون رییس خانه موسیقی ایران و خود از شاگردان بنام استاد شجریان است و در زمینه آواز ایرانی و ردیف شناسی تقریبا بی بدیل است ، صحبت های اولیه و موافقت برای انجام مقدمات حضور شجریان‌برای کنسرت را انجام دادم . 

اما در یک لحظه دچار تردید گشتم و عقب نشینی کردم ، حیف شد . علت اصلی آن وضعیت بی سرو سامان فرهنگی شهر و عدم اطمینان به قول و قرارهای مسولین ذیربط بود . تجربه لغو برنامه استاد حسین علیزاه به بهانه واهی در سالن شرکت ملی حفاری مرا نگران کرده بود. 

نمی خواستم فرصت دعوت شجریان را با لغو برنامه ی احتمالی برای مردم خوب و عزیز خوزستان از دست دهم و امیدوار  بودم با رفع برخی موانع فرهنگی مدیریتی در خوزستان و در اولین فرصت به دعوت و حضور ایشان اقدام کنم . 

فرصتی که دیگر فراهم نشد، اما یاد و صدای ماندگار استاد شجریان ، بر فراز دیوارها و مرزها و نقشه ها در دل ایرانیان خوش نشسته است . 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار