اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

شوشان / دکتر حسن دادخواه:

زنده یاد دکتر مرتضی حقیری زاده، زاده استان هرمزگان است و گویی دست تقدیر و ضرورت تحصیلات عالی، او را به خوزستان و اهواز کشاند. 

مرتضای جوان همچون دیگر جوانان سلحشور و انقلابی دانشگاه، به مبارزه علیه استبداد پهلوی پرداخت و با شرکت در فعالیت های مخفی به خیل ناراضیان و معترضان سیاسی پیوست. در سال های منتهی به پیروزی انقلاب، او دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفت.

پیروزی انقلاب اسلامی سپس شروع جنگ تحمیلی، فراز دیگری از زندگانی او بود که همراه با دانشجویان و دانشگاهیان به اداره دانشگاه و ارایه خدمات پزشکی و بیمارستانی پرداختند. عهده داری معاونت دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز سپس معاونت پشتیبانی دانشگاه تازه تاسیس علوم پزشکی اهواز، از درخشان ترین دوران خدمت زنده یاد دکتر حقیری است.

راه اندازی بیمارستان های صحرایی، تجهیز بیمارستان های شهرهای خوزستان و کمک به آموزش کادر درمانی و رسیدگی به امور درمانی رزمندگان جبهه های جنوب بخشی از خدمات وی در این برهه است. ساختمان های تازه تاسیس دانشگاه علوم پزشکی به گواه همگان، با کوشش های پیگیرانه او ساخته شد.

خدمات زنده یاد دکتر حقیری زاده در استان هرمزگان در سال های نخستین پیروزی انقلاب سپس در سال های اخیر، در دوران عهده داری مشاورت استانداری هرمزگان نیز برجسته است آن چنانکه جا دارد در کتابچه ویژه ای به بیان خدمات عمرانی آن مرحوم پرداخته شود.

افزون و مهمتر از خدمات عمرانی و دانشگاهی ایشان در چارچوب آموزش عالی کشور، پرداختن به خصایل و ویژگی های اخلاقی و انسانی دکتر حقیری زاده می تواند به عنوان الگو و چراغ راه، مورد واکاوی قرار گیرد.

از ویژگی های اخلاقی و شخصیتی دکتر حقیری زاده، خستگی ناپذیری در روند کار، بی پیرایگی، مردمداری و فروتنی و ثابت قدمی و استقلال در رای و اندیشه بود.

میهن دوستی و دینداری واقعی بدون تظاهر و فریبکاری از خصلت های نیک او بود و از همین رو، به میز و پست وابسته نبود. این عدم وابستگی، موجب صدق و راستی در رفتار و کلام او شده بود. 

مرتضی حقیری زاده را می توان انسان فروتن و راستگفتار و یک رنگی دانست که تا فرا رسیدن مرگ، بر عهد و اخلاق خود ایستاد!
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
اصغر محمودی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
comment
0
0
comment عالی میباشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار