شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان گفت: سجاد رافعی از هنرمندان واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان جایزه دوم اولین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور کووید ۱۹ شهرداری استانبول را کسب کرد.
محمد باوی‌زاده اظهار کرد: در این جشنواره که توسط شهرداری کارتال در استانبول ترکیه برگزار شد، رافعی کاریکاتوریست ایرانی، با اثری با موضوع کرونا و زندگی شهری توانست جایزه دوم این جشنواره را کسب کند.

وی اضافه کرد: در این جشنواره ۸۳۹ هنرمند از ۵۶ کشور جهان با ۲ هزار و ۳۴۵ اثر شرکت کرده بودند که با نظر هیات داوران اثر سجاد رافعی به عنوان جایزه دوم انتخاب شد.

باوی‌زاده با بیان این که اختتامیه این جشنواره با توجه به شرایط اپیدمی کووید ۱۹ به صورت اینترنتی برگزار شد اظهار کرد: نمایشگاه این آثار در شهر استانبول با رعایت فاصله اجتماعی هم اکنون برپا است.

وی ادامه داد: در اثر این هنرمند خوزستانی، تراموایی را مشاهده می‌کنیم که همه مردم در این تراموا آن قدر مانده‌اند تا ویروس کرونا که در خیابان‌ها در حال پرسه زدن است از بین برود و یکی از مردم اکنون با ترس و احتیاط در تراموا را باز کرده و می‌خواهد بیرون بیایید.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان گفت: تناقض آشکار در این اثر که نشان از ماندن آن همه جمعیت در ترموا دارد با بیرون رفتن از تراموا که خود نیز خطرهای در معرض کرونا بودن را در پی دارد، موقعیت طنزی را ایجاد کرده که منجر به خلق این اثر برنده شده است.

وی اضافه کرد: در واقع رافعی سعی کرده تصویری را نشان دهد که هم در خانه ماندن ضررها و آسیب خود را دارد و هم بیرون رفتن و انتخاب بین این دو است که انسان را دچار تناقضی آشکار می‌کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار