اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
بمناسبت هفته بسیج؛
شوشان / عبدالرحیم سوارنژاد:

هفته بسیج که می شود، دلها دوباره بسوی جبهه می روند ، بالها برای پروازگشوده می شوند ،نگاهها می گویند در آسمان کسی در انتظاراست . تقویم این سرزمین که ترس در قاموسشان بی معناست وقتی ورق زده می شود ظهور اندیشه هایی را می بینیم که صلابت این اندیشه هانگاه جهانیان را به خود معطوف و حیرتشان را بر انگیخته است  در میان ظهور اندیشه ها ، تولد بسیج درخششی دارد که شعاع انوارش همه زمین را در نوردید تا مفهوم سربازی و ایثار و فداکاری را در کتاب لغات زندگی انسانها  بشناساند.

هفته بسیج موسم بازشدن غنچه هایی معطری است که زیبایی را به رویت ساکنان می رساند و با انتشار عطری دل انگیز پایمردی و مقاومت، رشادت و ازخودگذشتگی، معنویت و اخلاص، دین باوری و خداخواهی، نشاط و شادابی را به کالبد جامعه تزریق می کند تا به حرکت ها شتاب بخشد  و  همراه با اهدا این اندیشه  خوشبوترین گلهای هستی، ترجمان جاودانگی اهالی زمین را رقم می زنند

سرکشیدن جرعه ای از جام اقیانوس این اندیشه برای جاودانگی کفایت می کند و همراهی با خورشید که همه اش نور است و تابشی پرفروغ برای نفی تاریکی؛ و چه زیبا حماسه هایی جاودان و حرکتهایی بدیع و صحنه های شگفت انگیز که جمع مستان جرعه جام بسیج سرمستانه خلق نمودند با واژه هایی که سرشار از عرفان و معرفت هستند و با آنها می توان به آسمان رسید.

چه غنچه هایی که گل شدند و چه گلهایی که زمین از برگهایشان مفروش گردید و تنفس از عطرشان آسان گردید و چه داغهایی باغبان کشید در فراق گل و اما هرروز گلستان بارورتر شد و درختان سرسبزتر و تنه ها تنومندتر و ریشه ها محکمتر  و فردایی که منظره های شگفت انگیز را باور می کنند و واقعی می بینند.

این گلزار معرفت و عاشقی این هفته دیدنی‌تر از همیشه می شود و چه باغبان خوش سلیقه ای که کاشت و پرورش داد و با هر نگاه باید مهارتش را ستود و کلامش را پاس داشت. گلها به چفیه معنا دادند ، باز دوباره چفیه بر گردن و توفیق زیارت دیدار دوستان قدیمی که بوی عشق می دهند و مهربانند و با لباسهای خاکی، خاکی هم بودند و رفیق خاک! خیلی هاشان با ما سخن نخواهند گفت که سخن ها را گفته اند و رفته اند ولی حرفمان را خواهند شنید و از درون قاب لبخند می زنند و قدمهایمان را به نظاره نشسته اند.

گرامیداشت هفته یعنی اینکه این اندیشه را باور کردیم و با مردان این عرصه رفیق می مانیم و با آرزوهای بزرگ جهت نجات انسانها این مردان خاکی را در آغوش می گیریم تا از  عطر دل انگیز استشمام نماییم و باز بر سر پیمان، ترانه های جاودانگی را نجوا کنیم و بر زندگی همراه با مردان درون قاب لبخند بزنیم و بر نبودنها برای بودن خویش بتازیم ، مبادا دریغ کنیم که زایش اندیشه بسیج یادگاری از باغبان مهربان است که گلها را پرورش داد و به اذن خدا رویاند و در این باغچه شکوفه ها تقدیم همه نسلها و برای همه اعصار نمود.

 روزهای مهربانانه درون سنگر را به یاد آوریم؛ امروز با این دستاوردها و با یاد شهیدان راه را باز کنیم و گره ای از مردم بگشاییم و بر لبی لبخندی بنشانیم، اندیشه بسیج جهانی شده است و جمهوری اسلامی ایران خالق این اندیشه ماندگار بود که از درون انقلاب اسلامی تولد یافت. ما نیز بسیجی خواهیم ماند با هم در پرتو خورشید، با بوی عطر بسیج و همراه با پندهای باغبان در انتظار او که خواهد آمد.
یاد شهدای عزیز الگوی جاودانگی شدن و فداکاری گرامی باد و به روح بلند و پرفتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی و شجره طیبه بسیج که چون گوهری بر تارک این دیار می درخشد، درود می فرستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار