اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
شوشان / عبدالرحمن نیک سرشت:

با این واکنش های سریع و صریح معنادار، یعنی؛ ارسال پیام تبریک  سران کشورهای اروپایی، آفریقایی، آسیایی و بالاخص متحدان و دوستان اصلی دونالد ترامپ، مانند نتانیاهو و محمد ابن سلمان، نسبت به پیروزی جوبایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، به نظر می رسد که کار برای ترامپ در نظام سرمایه داری تمام شده تلقی باید گردد که حتی تعلل و کارشکنی های چین و روسیه در این امر هم نمی توانند بت شکسته شده کاخ سفید را سر پا نگه دارند.

اما، باز با این حال می بینیم که دونالد ترامپ برخلاف همه روسای جمهوری آمریکا، به بهانه ی تقلب در انتخابات، نمی خواهد قدرت را مسالمت آمیز انتقال دهد و مترصد است که در طی این هفتاد روز باقیمانده دست به کارهایی بزند که احتمال می رود نتایج نامطلوبی برای همه بازیگران سیاسی ببار آورد.

البته صاحب این نوشتار معتقد است که برکناری مایک اسپر وزیر دفاع آمریکا از سوی ترامپ را باید در راستای همین امر تحلیل نمود، زیرا، نتانیاهو و محمد ابن سلمان تا چراغ سبز را از مایک اسپر نگرفتند بیهوده از ترامپ دل نکنده و برای بایدن تبریک نفرستادند.

به هرحال تصور می رود که تحریم های اخیر ترامپ، به خیالی برای جلب اعتماد مجدد اسرائیل و عربستان باشد که هنوز قدرت در دستان اوست نه بایدن و عنقریب است که نتیجه ی انتخابات به نفع وی تغییر می کند.

القصه، اخبار ضد و نقیضی در راه است که ترامپ با این بلوف های کازینویی، از طریق برپایی کمک های مالی جهت پیگیری مسایل حقوقی شکایات خود در باره تقلب دنبال جیران بدهی های ناشی از مخارج انتخابات بازنده شده است و هیچ اهداف بزرگی مثل حمله نظامی به ایران و یا ایجاد اغتشاشات در ایالات متحده برای ابقای مجدد در کاخ سفید ندارد.

اکنون با این توصیف، نباید تعجب کرد که چین و روسیه، چرا  از روی کارآمدن بایدن  خوشحال نیستند و در ارسال تبریک به بایدن تعلل می ورزند چون اگر قرار باشد مسایل ایران در وضعیت جدید، با اروپا و آمریکای عصر بایدن به مرز قابل توجهی از  کاهش تنش ها بیانجامد، بنابراین آنها دست برتری در منطقه نخواهند داشت. بزبان ساده تر فشار حداکثری ترامپ بر جمهوری اسلامی ایران ایجاد تفوق برای چین و روسیه در منطقه می نماید بدین معنی، که اسرائیل و عربستان در حقیقت نقش دست اولی در تخریب سیاست های ایران ندارند و نیز خواهان جنگ و درگیری نظامی با ایران نیستند بخاطر این که بسیار آسیب می بینند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار