اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
شوشان / امین بهرامی(شریعت شوشتری):

قلم در دستانم حرکت میکند،اما توان توصیف شخصیتی که همچون خوابی بود که جهان دید و دیگر نخواهد دید را ندارد،چه سخیفانه مردی با تفکرات شیطانی به خورشیدی خاک پاشید که شکیر ذهنی آن شیطان صفت به بلندای عظمت احیاگراسلام انقلابی درعصرما نخواهد رسید.

آری،سخن از بت شکن دوران است که با رهبری پیامبرگونه خویش به همه دنیا نشان داد،اسلام دینی پوسیده وخاک خورده نبوده و شریعت نبوی به روزترین مکتب برای رسیدن به عالی ترین مراتب مادی ومعنوی است.

آن یگانه عصربه تمام مکاتب بشری آموخت اسلام درهمه زمینه های زندگی اسلام حرف های نو برای گفتن دارد وبراساس تعالیم قرآن وعترت(علیهم السلام)نظام مبتنی بر وحی را پایه گذاری نمود،تا سیاستمداران دنیا بدانند،نظام اسلامی توان رساندن انسان ازفرش به عرش را دارد،اگر به محتوای دین درنظام دینی عمل بشود.

اما آنچه نویسنده این سطور را برآن داشت که در حد توان خویش از محبوب و مقتدایم،معمارکبیرانقلاب اسلامی،حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(سلام الله علیه)سخن بگویم این بود که متاسفانه در روزهای گذشته شخص معلوم الحالی  بنام کلانتری از معاونین رئيس جمهورفعلى کشورمان،به ساحت قدس امام راحل عظیم الشأن(ره)جسارت کرده و (روح خدا را فرزند ناخلف آمریکایی ها) دانست.

البته شنیدن این حرف از کلانتری و هم کیشانش بعید نیست،زیرا او وهمفکرانش اصلا قائل به تفكرولایت مطلقه فقیه نبوده و نظام اسلامی را زائيده تحولاتی میدانند که آمریکادرکشور انجام دادو درنهایت منجربه خروج شاه خائن از ایران و ورودحضرت امام خمینی(علیه الرحمه)به کشورشد.

جای تاسف است کلانتری و امثال او چگونه در نظام مقدس جمهوری اسلامی برمناصب نظامی تکیه زده اند که بنیانگذار آن امام امت(ره)است؟؟؟مجاهدتی که پیرجماران انجام دادباعث شد عظمت دین دردنیا نمایان شود.

اگر امام بزرگوار(قدس سره الشریف) باآمریکاکوچکترین تعاملی داشت،رژیم پهلوی هیچگاه ایشان راتبعید نمی کرد،مقلدین،شاگردان وطرفداران امام راحل(ره)را زندان،تبعید،شکنجه یا شهید نمی کرد.

آن مجاهدخستگی ناپذیر از عصرعاشورای سال ۱۳۴۲تکلیف خود،مردم ایران وهمه کشورهای اسلامی راباآمریکا،اسرائيل وسگ نگهبان آنان در ایران یعنی شاه ملعون،مشخص کردوآن مرد ملکوتی این ۳عنصر شوم را مستقیما هدف فرمایشات خویش قرارداد و سالها رنج کشید و تألمات روحى فراوان دید ،امادست از هدف مقدس خویش احیانمودن اسلام انقلابی ومبارزه با استکبارواستبداد بود،نکشید.

آیا کلانتری می فهمد که چه میگوید؟؟او رهبری راکه با نوشتن کتاب (کشف الاسرار)راه نجات ایران ازآمریکا را تشکیل حکومت اسلامی معرفی میکند و قبل از آن درسن جوانی با دردست گرفتن اسلحه به مبارزه با آمریکایی هادرایران و دردوران استبدادمیپردازد و خود فرزندشهید وپدرشهیداست به آمریکامنتسب میکندواینگونه به گزاف سخن میگوید.

حال در این مقاله خود که لیاقت نوشتن از عظمت زعیم اسلام،خمینی کبیر(ره)را ندارم،ناچار به سراغ کلمات بزرگانی که امام عظیم الشأن(قدس سره الشريف)بخ خوبی میشناختند رفتم تا شاید گوشه ای از مجد فرزند خلف زهرای مرضیه(صلوات الله علیها)رابازگو نمایم.

عظمت معنوی امام

رهبرمعظم انقلاب : (امام به همه فهماند که انسان کامل شدن و علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست.)
ارتباط معنوی حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)به حدی بود که مجاهدتهای سیاسی ایشان نیز تحت الشعاع عظمت معنوی آن مجاهد نستوه قرار میگرفت.

آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)درهمین رابطه می فرماید.:( آن چیزی که امام را بر هدایت و اداره و رهبری ملت ایران و انقلاب عظیمش قادر می‏کرد، عبارت بود از ارتباط با خدا و اتصال و توجه و توکل به او. او واقعا عبد صالح خدا بود. من هیچ تعبیری را بهتر از این برای امام پیدا نمی‏کنم.)

 جامعیت شخصیت امام

پیر جماران دارای ابعاد مختلف شخصیتی بودکه مانند ایشان و به این جامعیت را کمتر میتوان جست.
آیت الله العظمی اراکی(ره)درهمین رابطه می فرماید: (سلام بر روح بلند و ملکوتی سلاله پاک رسول الله و خلف شایسته‌ ائمه‌‌ معصومین علیهم السلام که عمر گران مایه‌ خویش را در مسیر احیای جامعه‌ اسلامی و احیای مجد و عظمت شریعت آسمانی سپری نمود.

ما در مدت پنجاه سال که با این شخصیت بزرگ آشنایی داشتیم، جز تقوا، دیانت، سخاوت، شجاعت، شهامت و بزرگی نفس و بزرگی قلب، کثرت دیانت، جدیت در علوم نقلی و عقلی و مقامات عالی و ... در او نیافتیم و ندیدیم.

مردی با تقوا به تمام معنی و مردی فداکار به تمام معنی. این مرد قد مردانگی علم کرد و در مقابل کفر ایستادگی کرد و ید غیبی هم با او همراهی کرد به طوری که محیرالعقول بود...، او مانند جدش علی ابن ابیطالب علیه السلام یک چنین کسی کم یاب و کم نظیر است.)

 امام احیاکننده اسلام

شجاعت وقاطعیت حضرت امام خمینی(اعلی الله مقامه الشریف)آن حضرت را به اسطوره ای بی بدیل درمقابل مستکبران جهان تبدیل کرد.

آیت الله العظمی گلپایگانی(ره)دراین زمینه می فرمایند: (سلام و صلوات خدا بر روح بزرگ مردی که با مجاهدات بزرگ و فداکاری ها و رهبری های قاطع خود، اسلام را در عالم زنده کرد، ندای تکبیر و توحید را به گوش جهانیان رساند و مجد و عظمت مسلمانان را به آن ها بازگردانده، فریاد کوبنده اش دل های مستکبران ابرقدرت را به لرزه در آورد.)

 امام راحل(ره)درهم شکننده سیاست های دشمنان

همانگونه که در مقدمه گذشت معمارکبیر انقلاب اسلامی با تبیین پایه های حکومت اسلامی برمبنای نظریه ولایت فقیه طومار ابرقدرتها رادرهم شکست و به دین جان تازه ای داد.

آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره)در این راستا فرمودند: (سلام خدا بر روح خدا که با ستیز و پیکار بی امان با دشمنان اسلام تمامی معادلات سیاسی آنان را در هم شکست و بر بزرگترین قدرتهای استعماری جهان پیروز گردید.)

 شخصیت تکرارنشدنی

تحول عظیمی که در دوران مبارزه با طاغوت و استکبار جهانی توسط نهضت اسلامی حضرت امام خمینی(ره)بوجودآمد،ایشان و حرکت مقدس ایشان رابه نوعی منحصر به فرد نمود که میتوان ادعا کرد  بی بدیل بود.

آیت الله فاضل لنکرانی(ره):( امام جداً مصداق انسان کامل بودند، شاید در طول تاریخ روحانیت تشیع و جهان اسلام نتوانیم نظیر و بدیلی برای ایشان پیدا کنیم.)

 مجسمه اخلاق

امام راحل(ره)در عین(أشداءعلى الكفار)بودن،امابه شدت(رحماء بينهم)بود.اخلاق اسلامی را چه درمحیط خانواده و چه درصحنه علم ومبارزه و اجتماع حفظ میکرد.

آیت الله العظمی مظاهری(مدظله العالی)میفرموند: (امام مجسمه  اخلاق اسلامی بود. از امتیازات بارز ایشان، احتراز از محرمات بود، حتی یک عمل مکروه از آن مرد صادر نشد و حتی اگر شبهه گناه پیش می آمد، حالت نگرانی از ایشان نمایان می شد.)

توطئه نمودن استكبارعليه امام

ازهمان ابتدا که حضرت امام(ره)علیه استکبارپای درمسیرمبارزه نهاد،آمریکا و ایادی اودست به کارشدندو علیه آن بزرگوارتوطئه نمودندتا چهره و اندیشه تابناک حضرت امام خمینی(ره)را خدشه دارنماید که بالطف خداتاکنون ایادی استکباراین آرزو را یکی پس ازدیگری به گوربرده است.

آیت الله العظمی بهاء الدینی(ره)دراین زمینه می فرماید: (مقاومت ایشان در راه هدف و در مقابل ظلم و ستم و فراخوانی اسلامی است. 

به خدا و رسول (قسم) جبهه کفر و شرک را به واکنش وا داشت و به این سان، استکبار با تمام قدرت و توان، ضد آن بزرگوار به توطئه برخاست.)

اتفاقا جنس هتاکی کلانتری به امام بزرگوارما،ازجنس همین توطئه هاو اهانت هاى آمريكايي است و باید به او گفت:با این هتاکی مشخص نمودی که تو خلف پرثمری برای آنان هستی وربط دادن امام و نهضت ایشان به آمریکا دروغ بزرگی است که گفتی و بوسیله زبان خویش مفتضح شدی.

نمونه علی(علیه السلام)

امام راحل(ره)در طول عمربابرکتش به کسی باج ندادوازکسی نهراسید،تمام اقتدار وعظمتش را از رازونیازهای شبانه باخدای خویش کسب کرده و اینگونه بودکه باصدای الهی خویش دنیارا تکان میداد.

آیت الله شهید مطهری(ره)دراین رابطه می گوید: (مردی که روزها می نشست و این اعلامیه های آتشین را می داد، سحرها اقلاً یک ساعت با خدای خودش راز و نیاز می کرد و آن چنان اشک هایی می ریخت که باورش مشکل است. این مرد درست نمونه ی علی علیه السلام بود.)

نفوذناپذیری امام

در سیره رهبرکبیرانقلاب اسلامی،مماشات باافرادخاطی ازقانون وجود نداشت،همچنین اگرکسی دزدشمن می هراسید وسعی  داشت این ترس راهم به امام عظیم الشأن(ره)غالب نمايد،ايشان اصلا تسليم نشده و كسى نميتوانست درتفكرات و مواضع صريح ايشان درمباحث گوناگون نفوذکند.

آیت الله جوادی آملی(مدظله العالی)میفرماید: امام خمینی شخصیتی نفوذ ناپذیر داشت، کسی نمی‌توانست نظر او را عوض کند و مسیرش را تغییر دهد .

انقلابی تراز ایشان ندیدیم

نویسنده این سطوربه یادداردکه روزی درمحضراستادبزرگوارم جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدمصطفی حسن زاده بودم که ذکرخیراستادشان مرجع عالیقدرحضرت آیت الله العظمی حاج سیدمحمدحسن آل طیب(ره)به میان آمد. حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده درمورد علاقه وارادت مرحوم آیت الله العظمی آل طیب به حضرت امام(رحمت الله علیهما)فرموند:روزی آقا به بنده فرمودند:(،آقاسیدمصطفی،در عصرغیبت کبری تاکنون مرجع تقلیدی انقلابی تر از امام ندیده ایم).

ذوب دراسلام

تمام هدف حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف)برای احیای اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه وآله)و پیاده نمودن شرعیات درجامعه بود.

امام عزیزماازهمه چیزخودگذشت تاپرچم اسلام برافراشته بماندو به نوعی ذوب دردین شده بودوغیرازاجرای دین هیچ چیزدیگری برای ایشان اهمیت نداشت.

آیت الله شهید سیدمحمدباقرصدر(ره)دراین زمینه میفرماید: (در میان پیروان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)، طی چهارده قرن که از تاریخ اسلام گذشته است، کم تر کسی را می توان پیدا کرد که تاثیر جامعی چون ایشان از خود به جای گذاشته باشد. در خمینی ذوب شوید، همان گونه که او در اسلام ذوب گردید.)

آری این جملات گوشه ای از عظمت علمی،معنوی و سیاسی فرزند خلف حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(سلام الله علیها)است.فرزندی که همانند اجدادش دارای علم،ایمان،معنویت،شجاعت،شهادت طلبی،خستگی ناپذیری و استکبارستیزی بود.

امام بزرگواری که باتربیت شاگردانی همچون حضرات آیات شهید بهشتی،شهیدمطهری،شهیدمفتح،شهیدباهنر،شهیدصدوقی،شهیدقدوسی،شهید سعیدی،شهیدغفاری ودیگربزرگان نهضت همانند مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(دام ظله العالی)،به مبارزه بااستکبارو نوکرآنان محمدرضاپهلوی پرداخت و هیچگاه نسبت به آمریکا و اذنابش خوشبین نبود،حال توسط فردی که تفکرات پلیدش را ازآمریکابه عاریت گرفته است،فرزندناخلف آمریکا معرفی می شودو تعجب بیشتر این است که چرا علما،فضلاوجوانان انقلابی سکوت کرده اندوهنوزجواب این مردک هتاک وسبک مغز را آن طور که لایق اوست را نداده اند،وتعجب بیشتراینکه  چگونه کلانتری هنوزدر دولت فعلی مسؤوليت دارد؟؟اگر یکی از وزرا خلاف دستور ریاست جمهوری عمل کندجناب روحانی سریعا اوراعزل میکند،ولی حال که بنیانگذارنظام اسلامی و احیاگراسلام انقلابی درعصرماتوسط معاون جناب روحانی موردهتک قرارمیگیرد جناب رئيس جمهورسكوت كرده است.؟؟؟

البته باید گفت:هر وقت جناب رئيس جمهور نسبت به اهانت دولت و نشریات فرانسوی به ساحت قدس پیامبراعظم(صلی الله علیه وآله)و قرآن کریم،عکس العمل نشان داد،نسبت به اهانت کلانتری به فرزند خلف رسول خدا(صلوات الله علیه وآله)و عزل اوتصمیم گیری خواهدکرد.

ازخداوند متعال میخواهم روح بلند وملکوتی یگانه دوران،معمارکبیر جمهوری اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(قدس سره الشریف)را با اجدادبزرگوارش محشور نموده و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(دام ظله العالی)راازجمیع بلیات محفوظ بدارد و دشمنان داخلی وخارجی این نهضت و نظام الهی را رسوابگرداند.


پاورقی:تمامی کلمات بزرگان دین پیرامون حضرت امام خمینی(ره)از سایت حوزه علمیه علمیه قم برداشته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار