اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
سوپروایزر بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: من همیشه تاسف می‌خوردم که چرا در زمان جنگ نبودم و خدمت نکردم؛ اکنون احساس می‌کنم جنگ است و اگر پرستاران اکنون خدمت نکنند، پس کی باید خدمت کنند؟ انگیزه همکاران ما برای خدمت به بیماران، چیزی جز از خودگذشتگی نیست.
عشرت افشاری راهداری با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار کرد: خوشبختانه در پی تمهیدات اندیشیده شده و اعمال محدودیت‌ها، روند بیماری به صورت چشمگیر کاهش یافته است. اگر به همین منوال پیش برویم و مردم کمی بیشتر تحمل کنند، ان‌شاءالله کاهش بیماری به حدی برسد که بیمار مثبت در بیمارستان‌ها نداشته باشیم.

وی در خصوص فشار وارده به پرستاران از ابتدای شیوع کرونا افزود: در طول مدت شیوع کرونا، پرستارها تنها به دلیل عشق به خدا و هموطنان جان خود را به خطر انداخته‌اند. همکاران، شیفت‌های سنگینی داشتند و بسیاری از آن‌ها هم به کرونا مبتلا شدند. با توجه به کمبود پرستار و همچنین استعلاجی همکاران مبتلا؛ دیگر پرستاران، شیفت‌های سنگین را تحمل می‌کردند و به بیماران خدمات ارائه می‌دادند.

سوپروایزر بیمارستان کودکان ابوذر اهواز بیان کرد: بیمارستان ابوذر تنها بیمارستان تخصصی اطفال در خوزستان و سانتر کرونا در استان خوزستان است و بیماران بدحال استان‌های همجوار را نیز پوشش می‌دهد.

افشاری راهداری با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در این بیمارستان گفت: اورژانس بیمارستان به دو قسمت اورژانس تنفسی و عمومی تقسیم شد. بخش ریه بیمارستان نیز به عنوان بخش پذیرش بیماران کووید – ۱۹ انتخاب شد و بخشی از ICU نیز به این بیماران اختصاص یافت.

وی بیان کرد: آمار بالایی از ابتلای کودکان به کرونا را مشاهده کردیم و حتی تلفات داشتیم. هر چند درصد ابتلای کودکان بسیار کمتر از بزرگسالان است اما در بیمارستان‌ها مشاهده شد که ورزشکاران نیز به کرونا  مبتلا شدند و روی تخت بیمارستان جان باختند بنابراین باید این بیماری جدی گرفته شود.

این پرستار با اشاره به انگیزه خوب پرستاران با وجود سختی کار، عنوان کرد: من همیشه تاسف می‌خوردم که چرا در زمان جنگ نبودم و خدمت نکردم؛ اکنون احساس می‌کنم جنگ است و اگر پرستاران اکنون خدمت نکنند، پس کی باید خدمت کنند؟ انگیزه همکاران ما برای خدمت به بیماران، چیزی جز از خودگذشتگی نیست.

افشاری راهداری بیان کرد: اینکه بیمار پس از بهبودی با شادی از بیمارستان ترخیص می‌شود، یک "خسته نباشید" بزرگ برای ما است.

وی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، گفت: برای برگزاری دورهمی‌ها هیچ وقت دیر نیست. امیدواریم با گذشت از این بحران، باز دور هم جمع شویم اما ممکن است برای نجات افراد دیر شود بنابراین ارزش ندارد که برای برگزاری یک دورهمی یا رفتن به مسافرت، جان افراد دیگر را به خطر بیندازیم. ممکن است ما بدون علامت باشیم و با حضور در جامعه، دیگران را مبتلا کنیم.

سوپروایزر بیمارستان کودکان ابوذر اهواز با اشاره به دشواری کار در بیمارستان‌های تخصصی کودکان، افزود: سخت است ببینید که کودکی دچار عارضه شود. مبتلایان سن‌های مختلفی داشتند و حتی شاهد ابتلای نوزادان بودیم اما بیمارانی که بیماری زمینه‌ای داشتند بدحال شدند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با تاکید بر لزوم ادامه رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی گفت: آیا استفاده از ماسک یا پرهیز از حضور در دورهمی‌ها سخت‌تر است یا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ابتلا؟ اکنون شرایط متفاوت است و باید روش زندگی‌مان را تغییر دهیم. امیدواریم با همکاری یکدیگر، این بحران را پشت سر بگذاریم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار