اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
رئیس هیات مدیره نظام پرستاری خوزستان: پرستاران هر لحظه دغدغه ابتلا به کرونا را دارند که مبادا خانواده خود را نیز مبتلا کنند.
علیرضا گچ‌گوبان ضمن تبریک روز پرستار، در خصوص مشکلات این قشر اظهار کرد: بیشترین مشکلات پرستاران کمبود نیروی انسانی در سیستم پرستاری است و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز این مشکل نسبت به دیگر مناطق کشور بیشتر دیده می‌شود.

خوزستان، کمترین آمار تعداد پرستاران کشور را دارد

وی با عنوان اینکه خوزستان پایین‌ترین آمار تعداد پرستاران در سطح کشور را دارد، گفت: کمبود پرستار باعث پایین آمدن کیفیت کار می‌شود و این مساله، بزرگ‌ترین دغدغه پرستاران است.

گچ‌کوبان افزود: نسبت پرستار به هر تخت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۰.۶ نفر است و با توجه به استاندارد جهانی ۱.۵ پرستار نسبت به هر تخت، این رقم در حوزه ما معضل بزرگی است.

دغدغه‌های صنفی پرستاران

وی در خصوص جذب نیروی پرستار گفت: اکنون جذب پرستار به صورت شرکتی انجام می‌شود و با توجه به اینکه پرداختی‌های کارکنان شرکتی و پیمانی با هم متفاوت است، یک نوع بی‌عدالتی در پرداخت‌ها دیده می‌شود؛ در حالی که همه پرستاران در کنار هم کار می‌کنند اما نوع حقوق و مزایای آن‌ها متفاوت است.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری خوزستان با اشاره به مشکلات معیشتی پرستاران نیز تصریح کرد: در حال حاضر پرستاران از نظر حقوق و کارانه، پایین‌ترین سطح دریافت را نسبت به سایر کارمندان دولت دارند؛ آخرین کارانه و اضافه‌کاری پرداخت‌شده به پرستاران در خرداد ۹۹ بوده و مابقی، شش ماه است که به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پرستاران، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است که سال ۸۶ در مجلس به تصویب رسیده اما اکنون ۱۴ سال است که این طرح اجرایی نشده است.

گچ‌کوبان خواستار اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری و اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای پرستاران شد.

ابتلای بیش از یک هزار پرستار خوزستانی به کرونا

وی در خصوص ابتلای پرستاران به کرونا نیز گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیش از یک هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه از این تعداد، هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری خوزستان با بیان اینکه پرستاران از لحاظ روحی در سخت‌ترین شرایط قرار دارند، خاطرنشان کرد: پرستاران هر لحظه دغدغه ابتلا به کرونا را دارند که مبادا خانواده خود را نیز مبتلا کنند.

مشکلاتی از قبیل پوشش لباس‌های حفاظتی و کمبود نیروی انسانی مورد نیاز و فشار روحی ناشی از مشاهده فوتی‌های کرونا، سختی کار پرستاران را دوچندان کرده است.

گچ‌کوبان افزود: بیشترین علت ابتلای پرستاران به کرونا، درگیری مستقیم آن‌ها با بیمار است؛ در اوایل کرونا کمبود تجهیزات احساس می‌شد اما اکنون با وجود تامین همه تجهیزات، استفاده از این امکانات سخت است و باعث خستگی پرستاران شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار