اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
نماینده شورای عالی استانها:
تنها با پول یک دقیقه استخراج نفت می‌توان برای دانش آموزان هویزه که در کلاس‌های مجازی شرکت می‌کنند گوشی هوشمند تهیه کرد.
سعید سیلاوی اظهار داشت: بیشتر  مردم شهرستان هویزه به نان شب شان محتاجند و توانایی تهیه گوشی هوشمند چند میلیونی برای فرزندان‌شان که در کلاس های مجازی شرکت کنند را ندارند.

زمین های کشاورزی مردم را با قیمت کم از دست‌شان درآوردند

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: مردم منطقه با از دست دادن زمین‌های کشاورزی شان که شرکت نفت با قیمت ارزانی آنها را خریداری کرد دچار فقر شدند در حالی که مردم حاضر به این کار نبودند و می‌توانستند هر ساله با کشت این زمین‌ها معیشت‌شان را تامین کنند. شرکت نفت هویزه باید به فکر رفاهیات مردم هویزه باشد چرا که علاوه بر این شهرستان می تواند هزینه های کشور را نیز تامین کند.

فقر و بیکاری در منطقه بیداد می کند

او عنوان کرد: تنها سودی که از شرکت نفت عاید مردم منطقه شده به کارگیری تعداد انگشت شماری از آنها به عنوان کارگر ساده در این شرکت است. فقر و بیکاری در منطقه بیداد می‌کند. همین دانش‌آموزانی که هم‌اکنون با کمترین امکانات مشغول به تحصیل هستند آینده سازان مملکت‌اند و شرکت نفت با حمایت از آنها باعث پیشرفت این دانش آموزان شود تا در آینده فرد مفیدی برای جامعه شوند.

سیلاوی گفت: مردم شهرستان هویزه وقتی می بینند در منطقه نفت‌خیز زندگی می‌کنند و هیچ تاثیری در روند زندگی شان ندارد باعث ناراحتی آنها می شود و با خودشان فکر می‌کنند در حق‌شان دارد ظلم می شود.

عضو شورای عالی استان ها اضافه کرد: در این شرایط بیماری کرونا که آموزش دانش آموان به صورت مجازی برگزار می شود حداقل خواسته ما از شرکت نفت تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان نه تنها شهرستان هویزه بلکه تمامی مناطق نفت خیز استان از جمله سوسنگرد، اهواز و مسجد سلیمان است و این هزینه ها برای این شرکت ها رقمی به حساب نمی آید و سودی که در طول سال عاید کشور می شود تنها با یک دقیقه استخراج نفت می توانند مشکل تهیه گوشی و تبلت های دانش آموزان را حل کنند.

بیمارستان که هیچ حتی یک درمانگاه درست و حسابی نداریم

او تصریح کرد: هویزه به عنوان اولین شهر نفت خیز و تنها شهری که در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک ایران با خاک و خون یکسان شد و آوازه مردم جنگ زده اش در تمام دنیا پیچید هنوز بیمارستان که هیچ حتی یک درمانگاه درست و حسابی هم ندارد. آیا حق چنین مردمی این است که با فقر و سختی زندگی کنند.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها با بیان اینکه 80 درصد مردم این شهرستان نفت خیز در فقر مالی به سر می برند، افزود: ما به عنوان نماینده مردم پیگیر مطالبات شان هستیم که شاید روزی وجدان های خفته مسئولان را بیدار کنیم حتی اگر مسئولان جوابگو نباشند ما پیام مردم را به آنها می رسانیم و نمی گذاریم اعتماد مردم به ما سلب شود.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار